عملیات اجرایی طرح اضطراری آبرسانی به مناطق شرق مازندران آغاز شد.

حیدر داودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای  مازندران در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح اضطراری آبرسانی به شرق استان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مجتمع شرق مازندران با هدف آبرسانی به شهر‌های نکا، بهشهر، رستمکلا، گلوگاه و حل مشکلات کم آبی در این مناطق قرار است راه اندازی شود.

او افزود: این شرکت با توجه به مشکلات مالی و برای اینکه طرح‌ها زوتر اجرا و مردم از مزایای آن برخوردار شوند در قالب طرح‌های اضطراری آن را تعریف کرده که وزارت نیرو نیز با آن موافق است.

مدیرعامل شرکت اب منطقه‌ای استان مازندران ادامه داد: در طرح اضطراری آبرسانی به مناطق شرق مازندران قرار است ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب از بند انحرافی شاهبند برداشت و با ۳۱۰۰ متر لوله گذاری به مخزن آب نکا منتقل و از آنجا به شهرستان‌های بهشهر و نکا منتقل شود.

حیدر داودیان با بیان اینکه مناطق شرق مازندران تابستان هر سال با چالش کم آبی مواجه می‌شوند، گفت: نیاز آبی این مناطق ۴۵۰ لیتر بر ثانیه است، اما اکنون از ۱۸ چاه فعال در شرق مازندران ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آب تامین می‌شود و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه کسری وجود دارد.

او افزود: طرح اصلی انتقال آب به شرق مازندران با ظرفیت ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه است که مقرر شد از سد گلورد تامین شود.

مدیرعامل شرکت اب منطقه‌ای استان مازندران گفت: برای اجرای این طرح با یک پیمانکار ملی قراردادی به ارزش ۳۰۷ میلیارد تومان امضا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.