مقامات جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی با نشست‌هایی مانند نشست شرم الشیخ که صرف منافع رژیم صهیونیستی را تامین می‌کند، مخالفت کردند.

مسئولان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی ضمن مخالفت شدید با نشست‌هایی مانند نشست شرم الشیخ، تاکید کردند این چنین نشست‌ها صرفا به منزله اعطای امتیاز‌های رایگان به رژیم صهیونیستی است.

نشست شرم الشیخ صرفا به نفع رژیم صهیونیستی است به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل الز العالم خالد البطش از مسئولان جنبش جهاد اسلامی گفت نشست شرم الشیخ که قرار است امروز در مصر برگزار شود، تلاش دولت آمریکا برای خارج کردن نخست وزیر رژیم اشغالگر از حالت انزوا است.

وی افزود مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست، نادیده گرفتن شدید و غیر قابل قبول خواسته‌های مردم است. از سوی دیگر، موسی ابومرزوق رئیس دفتر روابط بین الملل جنبش حماس تاکید کرد این جنبش هم با نشست شرم الشیخ مخالفت می‌کند و گزینه آن، تشدید مقاومت در برابر ارتش رژیم اشغالگر است.

نشست شرم الشیخ، فشار‌های آمریکا و اصرار بر تداوم همکاری امنیتی

نشست شرم الشیخ امروز یکشنبه در ادامه نشست قبلی در عقبه برگزار خواهد شد. در این نشست نمایندگان تشکیلات خودگردان، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن و آمریکا حضور دارند. این نشست همزمان با تهدیدات ارتش رژیم صهیونیستی در رابطه با افزایش حملات به کرانه باختری و بازداشت گسترده فلسطینیان در آستانه ماه رمضان و در سایه اعتراض گسترده فلسطینیان به مشارکت تشکیلات خودگردان در آن برگزار می‌شود.

برخی منابع آگاه به این نشست در گفتگو با "العربی الجدید" تاکید کردند که قرار است به درخواست آمریکا دیدار‌هایی دوجانبه بین شرکت کنندگان در این نشست برگزار شود که هدف از آن در حقیقت نجات رژیم صهیونیستی و تقویت همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با این رژیم است.

این در حالی است که نشست قبلی در عقبه کاملا شکست خورد و هیچیک ازخروجی‌های آن از سوی رژیم صهیونیستی به مرحله اجرا نرسید و تلاش‌ها برای آرام‌سازی اوضاع در اراضی اشغالی بی‌نتیجه بود.

منابع مذکور تاکید کردند که طی روز‌های گذشته نشست‌هایی بین مسئولان فلسطینی و آمریکایی در رام الله برگزار شده است. آمریکایی‌ها تلاش می‌کردند تا طرف فلسطینی را برای شرکت در نشست شرم الشیخ مجاب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار