از ٢٩ اسفند تا ١٢ فروردین‌ سال آینده ١٠ نمایشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی در کردستان برپا می‌شود.

 معاون صنایع‌دستی کردستان‌ اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز نمایشگاه‌هایی از آثار ارزشمند هنرمندان توانمند کردستانی در شهر‌های مختلف استان از جمله سنندج، بانه، مریوان و ... برپا می‌شود.

فرهاد حامدی افزود: در این نمایشگاه‌ها محصولات شاخصی از صنایع‌دستی اصیل و بومی استان از جمله گلیم، کلاش، صنایع‌چوب، زیورآلات، جولایی، ارغوان‌بافی، لباس کردی و... عرضه می‌شود.

او هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها را احیاء و توسعه صنایع‌دستی و معرفی آن به مسافران و گردشگران نوروزی، عنوان کرد و گفت: معرفی صنایع‌دستی کردستان و حمایت از هنرمندان این حوزه یکی از اولویت‌های اصلی این اداره‌کل است.

حامدی یادآور شد: ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش، ثبت ملی شال‌بافی آرمرده بانه، ثبت ملی گلیم‌بافی کاکو سفلی و ثبت ملی ارغوان‌بافی دیوزناو، فرصت‌های طلایی محسوب می‌شوند که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانیم بیش از پیش زمینه‌های ایجاد اشتغال و درآمد‌زایی در استان را فراهم کنیم.

معاون صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هر‌چه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان توانمند استان فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.