عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: در ایران و سایر کشور‌های منطقه سوم فروردین ۱۴۰۲ (روز پنجشنبه) اولین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.

حجت الاسلام سید رضا قلمکار اصفهانی روز شنبه در همایش طلایه داران تبلیغ در سنندج اظهار کرد: روز چهارشنبه دوم فروردین در همه کشور‌ها ۲۹ ماه شعبان و سوم فروردین اولین روز ماه مبارک رمضان است.

 

وی با اشاره به احداث رصد خانه ملی ایران گفت: این رصدخانه پاییز سال جاری در اوج اغتشاشات و تحریم‌ها توسط دانشمندان ایرانی در حاشیه کویر مرکزی ایران افتتاح و آغاز به کار کرد.

 

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: تلسکوپ رصدخانه ملی ایران توانایی رویت جهان به عمق هفت میلیارد سال نوری را دارد و این رصدخانه تمام ایرانی جزو برترین رصدخانه‌های دنیا بوده و مایه افتخار همه ما ایرانیان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۷:۲۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد : نیازی به رصد با تلسکوپ نیست جهان اسلام ناب محمدی ص یکپارچه و متحد و هماهنگ باید باشد هم زمان با شروع ماه مبارک رمضان کریم در کشور حجاز عربستان در شهر مکه مکرمه که قبله مسلمین سر تا سر جهان اسلام است سر تا سر جهان اسلام ماه مبارک رمضان کریم را شروع می کنند و پایان ماه مبارک رمضان کریم هم ، هم زمان با عید سعید فطر در عربستان حجاز شهر مکه مکرمه باید باشد تغییر ساعت هم که دیگر بحمدالله نداریم تنها در وقت اذان اوقات شرعی تفاوت زمانی داریم اونم فقط بخاطر طلوع و غروب خورشید در سرزمینهای مختلف در سر تا سر جهان . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر و عمل خردمندانه عادلانه و خداپسندانه .