استاندار گیلان گفت: با توجه به پیشرفت ساخت، راه آهن رشت – کاسپین خرداد سال ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود.

استاندار گیلان امروز در بازدید سرزده از پیشرفت ساخت قطعه شش و هفت راه آهن رشت - کاسپین در منطقه پیربازار رشت، گفت: از ۳۶ کیلومتر راه آهن رشت - کاسپین تاکنون، ۲۳ کیلومتر آماده شده است.

دکتر اسدالله عباسی افزود: قرار است ساخت ۱۳ کیلومتر باقیمانده شامل ابنیه مسیر و پل‌ها سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به تامین مصالح، تخصیص اعتبارات لازم و تسریع در ساخت خط آهن رشت کاسپین در فصل بهار، گفت: با پیشرفت خوب این پروژه، خط اهن رشت – کاسپین خرداد سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار گیلان در این بازدید در تماس با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور خواستار نظارت مستمر و تسریع در روند اجرای این پروژه در قرارداد با پیمانکاران شد و افزود: به دلیل اهمیت این طرح در توسعه تجارت و اقتصاد گیلان و کشور، باید هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

پروژه راه آهن رشت - کاسپین به طول ۶۵ کیلومتر از مصوبات سفر ریاست جمهوری در بهمن سال ۱۴۰۰ به گیلان، به عنوان بخش اولیه‌ی کریدور شمال - جنوب، خلیج فارس را به دریای خزر را متصل می‌کند و اعتبار خوبی در چند ماه گذشته برای ساخت آن تخصیص یافته است.

خط آهن آستارا - رشت به طول حدود ۱۶۴ کیلومتر در ادامه مسیر ریلی رشت - قزوین قرار دارد که از ایستگاه رشت ۲ شاخه شده و یکی از شاخه‌ها به بندرانزلی و دیگری به شهر مرزی آستارا در غرب گیلان متصل می‌شود.

پروژه راه‌آهن رشت – انزلی - آستارا علاوه بر برخورداری از مزیت اتصال به راه‌آهن قزوین – رشت، پس از بهره‌برداری، زمینه ساز اتصال خط آهن جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع (سی‌آی‌اس) می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.