امام جمعه یزد:

شهدا بر سختی‌ها و لغزش‌ها فائق آمدند

آیت الله ناصری گفت: شهدا به نقطه‌ای رسیده بودند که بر تمام سختی ها، لغزش‌ها و هوای نفس فائق آمدند و در نهایت به خدا پیوستند.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در اجلاسیه شهید که با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، با اشاره به اینکه شهدا در نزد خداوند روزی می‌گیرند، اظهار کرد: فهم این مسئله بسیار سخت است و فقط شهدا می‌توانند معنای واقعی این آیه شریفه را متوجه شوند.

او افزود: راه مستقیم انسان را به مقصود اصلی خود می‌رساند، خواسته‌های انسان‌ها از خداوند باید خواسته‌های ویژه‌ای باشد نه تنها امورات دنیوی بلکه باید به آخرت خود نیز فکر کرد و از خداوند بخواهیم که در مسیر طی کردن کمال و رسیدن به خدا ثابت قدم باشیم.

امام جمعه یزد با اشاره به سختی مسیر هدایت و کمال و وسوسه‌های موجود در این راه جهت گمراهی تصریح کرد: برای ماندن در مسیر هدایت و کمال باید سختی‌های زیادی را تحمل کرد، زیرا این مسیر سرشار از موانع شیطانی است تا انسان را از سر منزل مقصود خود دور کند.

او ادامه داد: شهدا به نقطه‌ای رسیده بودند که بر تمام سختی‌ها و لغزش‌ها فائق آمدند و خود را به خدا سپردند و در نهایت به خدا پیوستند.

ناصری بیان کرد: خداوند برای خانواده شهدا پاداش ویژه‌ای در نظر گرفته است و این جایگاه برای صبر و استقامت این خانواده‌ها در فراغ از عزیزان خویش است.

در این مراسم از مروجان فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل شد و گروه سرود دانش آموزی نیز به اجرای سرود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.