به گفته مدیرکل ستاداجرایی فرمان امام (ره) کهگیلویه و بویراحمد تاکنون طرح جهش تولید در ۹۶ هزار هکتاراز دیمزار‌های کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

شایان نادری گفت: سال گذشته به همت شرکت توسعه پردیس طرح جهش تولید برای نخستین بار در ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم مستعد استان اجرا شد.

مدیرکل ستاداجرایی فرمان امام (ره)  با بیان اینکه شش محصول گندم، جو، دانه‌های روغنی و حبوبات مورد نیاز دراولویت کشت این طرح قراردارند افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز ۶۶ هزار از اراضی دیم مستعد کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش این طرح قرار گرفت.

نادری با اشاره به مشوق‌های دولت برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان اضافه کرد: پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی، ارائه تسهیلات ۴ درصد خرید ادوات، کود و آموکسید‌های مورد نیاز کشاورزان ازجمله مشوق‌هایی برای حمایت ازکشاورزان در خصوص اجرای این طرح درنظرگرفته شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این طرح در۲۱ استان کشور عملیاتی شده است ادامه داد: با اجرای این طرح در دیمزار‌های استان در سال گذشته شاهد افزایش ۳۰ درصدی برداشت محصولات بودیم.

نادری اضافه کردک امیدواریم بابارش‌های اخیر درسال جاری شاهد رونق کشاورزی و افزایش برداشت محصولات در دیمزار‌های استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.