کاهش حوادث ناشی از کار در قزوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار خبر داد.

عین‌الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، حوادث ناشی از کار را به عنوان کلیدی‌ترین موضوع در حوزه اشتغال دانست و گفت: ارایه آموزش‌های ایمنی برای ما همواره الزام آور بوده تا جایی که این مساله باعث شد تا امسال در بخش حوادث ناشی از کار با کاهش ۱۵ درصدی روبرو باشیم.

کشاورز ترک تصریح کرد: امسال هفت هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی عمومی و موردی از شرکت‌ها مبتنی بر آیین نامه حفاظت فنی و بهداشت کار صورت پذیرفت و نسبت برنامه ریزی‌ها خود نیز ۱۳ درصد افزایش داشتیم.

وی، مشاغل سخت و زیان آور را یکی از حوزه‌های فعالیت بر این اداره کل دانست و افزود: بررسی ۲ هزار و ۴۰۰ مورد درخواست رسیدگی در قالب ۸ هزار عنوان شغلی، تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های این اداره کل در سال جاری بود که سعی داشتیم تا پرونده‌ای برای سال بعد باقی نماند.

وی از برگزاری ۱۰ هزار و ۱۹۵ نفر ساعت آموزشی در بخش ایمنی کارگری و کارفرمایی و افزایش ۲۸ درصدی این موضوع نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و یادآور شد: تعامل و برنامه‌های قابل قبولی نیز در این زمینه با سازمان فنی و حرفه‌ای استان قزوین داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، حوادث ناگوار منجر به فوت را یکی دیگر از مسایل مهم این بخش دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون تنها یک مورد فوتی در استان قزوین به ثبت رسیده است و در همین رابطه با کاهش ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال روبرو بودیم.

کشاورز ترک اضافه کرد: در حوزه معرفی به دستگاه قضایی و در بخش ایمنی و بهداشت کار با افزایش ۳۰۰ درصدی پیگیری‌های قضایی کارفرمایان متخلف مواجه بودیم، زیرا این بخش به عنوان یک از ضرورت‌های این اداره کل در کاهش حوادث ناشی از کار به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه روابط کار ۳۵۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۱۸۰ نماینده کارگری، ۶۸ انجمن صنفی کارگری، ۵۰ انجمن صنفی کارفرمایی، ۳۸ شورای اسلامی کار، ۶ کانون کارگران بازنشسته، چهار کانون انجمن‌های صنفی کارگری، ۲ کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی و ۲ مجمع نمایندگان کارگری و کانون شورا‌های اسلامی از جمله این تشکل‌ها هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اضافه کرد: کانون‌های بازنشستگی یکی دیگر از بحث‌هایی که از ضرورت بالایی نیز برخوردار بوده و تلاش داریم تا در بخش حق، حقوق و مطالبات این قشر در استان به صورت ۱۰۰ درصدی عمل کنیم و در حال حاضر نیز با شکل گیری کانون کارگران بازنشسته، فعالیت‌ها به بهترین شکل در حال جریان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.