مدیرکل اوقاف استان قزوین گفت: مراسم تحویل سال نو و پخش زنده سخنان مقام معظم رهبری در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان قزوین برنامه‌ریزی شده است.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت : اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هر سال کار ویژه‌ای تحت عنوان آرامش بهاری در ایام نوروز دارد که امسال به دلیل تلاقی بهار طبیعت و ماه بهار قرآن «طرح ضیافت الهی» نیز همزمان با این طرح در بقاع متبرکه استان قزوین اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: این دو طرح در ۹۰ بقعه مبارکه استان به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت بقاع متبرکه امامزادگان و حسینیه‌ها برای تقویت باور‌های دینی، ارتقاء فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات و انس با معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مراسم ویژه تحویل سال نو، اقامه نمازجماعت، برپایی خیمه معرفت، آئین جزء خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیر قرآن کریم، محافل دعا و مناجات‌خوانی ماه رمضان، محافل انس با قرآن کریم و غرفه‌های بازی کودک و نسیم کرامت همه ذیل طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: در این ایام ۳۰ مبلغ در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان حضور دارند و نماز‌های جماعت به صورت منظم برگزار می‌شود.

مجیدی خاطرنشان کرد: موضوعاتی همچون مشاوره، بیان احکام، پاسخ به سوالات شرعی، برگزاری مسابقات فرهنگی و برگزاری برنامه‌های جذاب و کار‌های چندرسانه‌ای برای کودکان و بزرگسالان در سنین مختلف پیش‌بینی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برپایی مراسمات ویژه تحویل سال نو در چندین بقعه متبررکه استان یادآور شد: مراسم تحویل سال نو را در بقاع متبرکه شاخص استان داریم و پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب نیز از بلندگو‌های بقاع متبرکه پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم تحویل سال در آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، چهارانبیا، آمنه خاتون و چند امامزاده دیگر استان برگزار می‌شود که با مراسمات معنوی، چون قرائت دعا و مناجات و همچنین برنامه‌های شاد فرهنگی همچون اجرای سرود و نمایش و مسابقات فرهنگی با حضور شهروندان و زائران همراه خواهد بود.

مجیدی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح خدمت‌رسانی مطلوب فرهنگی به مسافران و زائران نوروزی است، تصریح کرد: طرح «آرامش بهاری» ویژه نوروز ۱۴۰۲ و طرح «ضیافت الهی» ویژه ماه مبارک رمضان به طور همزمان از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز و تا سوم اردیبهشت ماه و پایان ماه مبارک رمضان در امامزادگان استان اجرایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.