استاندار کرمان گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز معدن تیتانیوم کهنوج باید تامین شود و امیدواریم این مجتمع دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 استاندار کرمان صبح پنجشنبه ۲۵ اسفند ماه به همراه نماینده پنج شهرستان جنوبی در مجلس، مدیرکل صمت جنوب و جمعی از مسئولان از معدن تیتانیوم کهنوج بازدید کرد.

محمدمهدی فداکار در حاشیه این بازدید گفت: آموزش نیرو‌ها را باید جدی گرفت و بدین منظور با راه‌اندازی ۲ مرکز فنی و حرفه‌ای در جیرفت و کهنوج این امر محقق می‌شود.

او افزود: خروج کنسانتره از استان نباید اتفاق بیفتد و این کار ظلم به مردم جنوب کرمان است؛ چرا که باید به ارزش افزوده توجه شود.

استاندار کرمان توجه به صنایع جانبی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: به عنوان نمونه تهیه لباس کار کارگران را می‌توان به زنان سرپرست خانوار در کهنوج واگذار کرد.

منصور شکراللهی، نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجتمع معدنی تیتانیوم دارای ظرفیت بالایی است که می‌تواند موجب تحول در منطقه شود.

او افزود: ارزش افزوده کنسانتره برای ما مهم است و نباید صرفا به تولید آن اکتفا کرد.

شکراللهی ضمن درخواست برای تامین بخشی از اعتبار این معدن، بیان داشت: در آینده تحولات خوبی به واسطه بهره‌برداری معدن تیتانیوم اتفاق می‌افتد و رونق منطقه را رقم خواهد زد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار