واعظی گفت: کوهبنان ظرفیت بسیار خوبی در بحث معادن ذغال سنگ، سرب و روی، خاک‌نسوز و آهن دارد و باید زمینه اکتشاف و استخراج‌ آنها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور ائمه جمعه‌کوهبنان و طغرالجرد، فرماندار شهرستان کوهبنان، حمیده واعظی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان، مدیر طرح اکتشافات تهیه و تولید مواد معدنی در کرمان، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیر عامل شرکت فلات آریا، جمعی از مدیران استان و شهرستان چند طرح معدنی، عمرانی، کشاورزی و.. در شهرستان کوهبنان کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

حسین سالاری، فرماندار کوهبنان گفت: در چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی و به میمنت ایام الله دهه مبارک فجر بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال پروژه در شهرستان کوهبنان کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان کوهبنان بیان داشت: تعدادی از این پروژه‌ها امروز افتتاح و تعدادی هم طی روز‌های آینده افتتاح خواهند شد.

سالاری تصریح کرد: بهره برداری از معدن سرب و روی کوه قلعه به همت بخش خصوصی و به همت شرکت فلات آریا انجام می‌شود که در حال حاضر ۷۰ نفر در این معدن و بیش از سیصد نفر هم در واحد فرآوری آن  مشغول به کار هستند و در آینده نزدیک با توسعه و پیشروی عملیات این معدن برای ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد و با توسعه فعالیت‌ها در معدن جور طی ماه‌های آینده علاوه بر زمینه ایجاد اشتغال خوراک مورد نیاز واحد فراوری در جوار آن روستا هم که مجوز آن صادر گردیده فراهم خواهد شد.

اوافزود: در حال حاضر ۱۸ محدوده معدنی سرب و روی در شهرستان کوهبنان در حال پی جویی است و جواز تاسیس واحد فرآوری برای برخی از شرکت‌ها صادر گردیده و با انجام پی جویی‌ها و همچنین استخراج‌های جدید و تامین خوراک واحد‌های فراوری در آینده فراوری سرب و روی در کوهبنان صورت می‌گیرد.

مریم صفوی مدیر طرح اکتشافات تهیه و تولید مواد معدنی گفت: در سالی که از سوی مقام‌معظم رهبری مزین به سال جهش تولید شده است شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان بازوی اجرایی سازمان توسعه و‌نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گام‌های خوبی برداشته است.

اوافزود: شرکت ایمیدرو مسئولیت بخش عمده اکتشاف و استخراج مواد معدنی به منظور تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع معدنی موجود یا در دست احداث را به عهده دارد.

مدیر عامل طرح اکتشافات تهیه و تولید مواد معدنی بیان داشت: برای توسعه پایدار، ایجاد اشتغال، محرومیت زدایی و همچنین با توجه به پتانسیل مواد معدنی در استان کرمان نسبت به استقرار دفتر طرح‌های اکتشافی به منظور پیگیری و نظارت بر امور اکتشافات مواد معدنی در سال ۹۶ اقدام کرده است.

اوتاکید کرد: در شمال استان کرمان خصوصا شهرستان‌های کوهبنان و راور محدود‌هایی به همت شرکت تهیه و تولید در دستور کار قرار گرفت و فعالیت معدن کوه قله به همت یک شرکت  شروع شد.

صفوی تصریح کرد: در سال ۹۸اقدامات لازم برای تجهیز و آماده سازی معدن سرب و روی کوه قلعه در دستور کار قرار گرفت و از ابتدای سال آینده استخراج معدن بصورت رسمی آغاز خواهد شد.

حمیده واعظی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان گفت: کوهبنان ظرفیت بسیار خوبی در بحث معادن ذغال سنگ، سرب و روی، خاک‌نسوز و آهن دارد که باید زمینه اکتشاف و استخراج‌این معادن فراهم شود.

واعظی بیان داشت: کشاورزی کوهبنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است جا دارد کشاورزان نسبت به کاشت صیفی جات اقدام کنند.

او تصریح کرد: باید تلاش شود تا کشت هیدرو پونیک و افزایش تعداد گلخانه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.