شهردار کرمانشاه گفت : یکی از اولویت‌های کار ما در شهر توسعه سیستم حمل و نقل عمومی است، چرا که کرمانشاه به عنوان یک کلانشهر به شدت به آن نیاز دارد.

نوروزی شهردار کرمانشاه گفت : متاسفانه میانگین استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی در شهر کرمانشاه حدود ۲.۵ درصد است، درحالیکه این آمار در کلانشهر‌ها به حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد می‌رسد.

نوروزی گفت: در همین راستا و برای افزایش استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی خرید اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داده و ۱۰۸ دستگاه در این زمینه خریداری کرده ایم.

وی افزود: ۱۰۰ دستگاه وَن هم برای ناوگان حمل و نقل عمومی خریداری شده است.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این دستگاه‌ها به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی، میانگین استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی درون شهری کرمانشاه از ۲.۵ درصد به ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی ازبرنامه ریزی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر خبر داد و افزود: در حال هفت هزار تاکسی در شهر داریم که بسیاری از آن‌ها فرسوده هستند.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی خبر داد و افزود: برنامه داریم با این اعتبار ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده را نوسازی کنیم.

نوروزی  از پیگیری راه اندازی فاز اول قطار شهری کرمانشاه خبر داد و افزود: در حال حاضر ریل گذاری پروژه شروع شده و هفته آینده با حضور استاندار به صورت رسمی این برنامه اعلام می‌شود.

وی افزود: با ریل گذاری صورت گرفته ۵.۵ کیلومتر از مسیر قطار شهری آماده راه اندازی می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.