امیر حمید واحدی گفت: نیروی هوایی با تمام توان پشت انقلاب و آماده فرمان فرماندهی کل قوا در مقابله با دشمن است.

امیر حمید واحدی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه شکاری وحدتی گفت: اقدامات و تصمیماتی که در حوزه دفاعی انجام می شود در راستای ارتقای توان عملیاتی و سربلندی نیروی هوایی در منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد نیروی هوایی ارتش نسبت به تهدیدات دشمن دفاعی است افزود: پیشرفت های نظامی جمهوری اسلامی تا جایی خواهد بود تا به دشمن هزینه وارد کنیم؛ اگر دشمن تصمیم گرفت با ما مقابله کند بنابراین باید هزینه گزافی بپردازد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی خطاب به دشمنان ملت ایران اعلام کرد: نیروی هوایی با تمام وجود پشتوانه انقلاب و آماده فرمان فرماندهی کل قواست.

وی در خصوص افتتاحیه نمایشگاه هوایی راهیان نور در دزفول نیز گفت: این نمایشگاه همه ساله با همکاری نیروهای پایگاه شکاری وحدتی با شکوه هرچه تمام تر برگزار می شود و باعث افتخار نیروی هوایی است.

امیر واحدی برگزاری نمایشگاه های راهیان نور را بسیار مهم و مقدس دانست و افزود: تلاش داریم که فرهنگ ایثار را به جوانان منتقل کنیم تا جوانانمان بدانند در دفاع مقدس چه کارهایی انجام شده است.

وی افزود: می‌توان از راهیان نور با جنگ شناختی که دشمن برای عوض کردن افکار جوانان به راه انداخته مقابله کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، باید جهاد تبیین را سرلوحه کار خود قرار دهیم که نمایشگاه راهیان نور نمونه بارز آن است.

وی افزود: نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس به ویژه چند روز اول جنگ که باعث شده شهدای زیادی تقدیم شود توانست با سورتی پروازهای بسیار، ماشین جنگی صدام را پشت دیوارهای خوزستان متوقف کند تا انسجامی بین نیروهای سپاه ارتش و بسیج برقرار و در مقابل صدامیان ایستادگی نمایند.

وی با بیان اینکه تمام شهدا و قهرمانان از اول جنگ پای کار بودند ادامه داد: نیروی هوایی در هشت سال دفاع مقدس طبق فرمان فرماندهی کل قوا با تمام وجود ایستاد، جنگ را با سرافرازی پشت سر گذاشت و شهدای ارزشمندی تقدیم نظام کرد؛ بعد از انقلاب نیز چون نیروی هوایی نیرویی تجهیزات محور بود و اولین قسمتی از کشورمان که تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفت نیروی هوایی بود پیشکسوتان پای کار آمدند.

امیر واحدی گفت: اولین جهاد خودکفایی کشور به دستور حضرت آقا که آن موقع رئیس جمهور بود در نیروی هوایی تشکیل شد و توانستیم هواپیماها را سرپا نگه داریم، الان جوانان این کشور و صنعتگران قهرمان این کشور در حال ساخت هواپیما هستند که به آنها افتخار می کنیم.

وی بیان کرد: در چندین رزمایش کنونی، تجهیزات و مهمات بومی سازی شده‌اند و بمب های گریزپا، موشک‌های نقطه زن و افزایش برد موشک ها به وسیله متخصصان ایرانی در صنعت وزارت دفاع انجام می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی اظهارکرد: اخیرا نیز نیازمند هواپیمای آموزشی بودیم که رونمایی اولیه از هواپیمای یاسین انجام شد این هواپیما ۱۰۰ درصد بومی است و همه قطعات و اقدامات نیز بومی و ایرانی است که با همکاری وزارت دفاع و نیروی هوایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران در آتیه نزدیک نیز اخبار خوبی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی خواهند شنید گفت: نیروی هوایی به فرمان مقام معظم رهبری در حوزه پهپادهای بدون سرنشین پیشرفت های بسیار خوبی دارد.

امیر واحدی نیروی هوایی را قطب پهپاد ارتش جمهوری اسلامی دانست و گفت: تمام آموزش های ما در چهار نیروی حوزه پهپادی شهید ستاری نیروی هوایی ارتش انجام می شود و نیروی هوایی وارد ساخت پهپادهای راهبردی با برد بلند و توانایی حمل مهمات سنگین مانند کمان ۱۲ و ۲۲ شده است.

نمایشگاه هوایی راهیان نور پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول از روز چهارشنبه گشایش یافت و تا سوم فروردین ماه آماده بازدید علاقمندان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.