اخراج ۱۰ هزار کارمند چه عواقبی برای متا دارد؟

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در یادداشتی طولانی از قصد این شرکت برای اخراج ۱۰۰۰۰ کارمند خبر داد.

تصمصم مدیرعامل متا نشان می دهد شرکت او در حال عبور از یک بحران واقعی است و به دنبال ایجاد تغییرات اساسی در ساختار شغلی خود است.

به نظر می رسد که متا در حال انجام برخی از بازسازی های قابل توجه و هرس پروژه های با اولویت پایین است. در حالی که این حرکت‌ها احتمالاً در سطح مالی ضروری هستند، ناظران معتقدند که نتایج مثبت خالصی بر اقدامات و محصولات متا دارند.

از قبل واضح است که این ساختار سازماندهی شده، نشان‌دهنده همسویی مجدد اولویت های اصلی است.

زاکربرگ در این یادداشت نوشت: «کار پیشگام ما در ساخت متاورس‌ها و شکل‌دهی به نسل بعدی پلتفرم‌های محاسباتی نیز برای تعریف آینده اتصال اجتماعی اساسی است». ایده ای که آنقدر در ذهن زاکربرگ حاکم بود که او را مجبور به تغییر نام (و سازماندهی مجدد) شرکت کرد.

هیچ شرکتی وجود ندارد که در مورد هوش مصنوعی صحبت نکند، آن را به محصولات تبدیل نکند، یا استراتژی خود را حول آن تغییر ندهد. از سوی دیگر، روزهای متا و زاکربرگ که متاورس را به کاربران و شرکای خود تحمیل می کردند احتمالاً به پایان رسیده است.

وضوح تمرکز و آگاهی متا مبنی بر اینکه چشم‌انداز اقتصادی به این زودی بهبود نخواهد یافت، ممکن است اولویت‌های مصرف‌کننده را در دنیای واقعی تغییر دهد و فناوری‌هایی مانند رابط‌های عصبی و حتی فناوری‌های پوشیدنی را که هیچکس نمی‌خواهد بپوشد، کنار بگذارد.

از سوی دیگر، زاکربرگ نوشت: "امیدواریم روزی بتوانیم همه را قادر کنیم تا قدرت ارتباط را احساس کنند، همانطور که وقتی از نظر فیزیکی با کسی که دوستش دارید هستید، احساس می کنید." اما همه شرط‌بندی‌ها فعلاً بی‌نتیجه به نظر می‌رسند و مردم ممکن است متوجه شوند که فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و متا کوئست به جای تصوری از زندگی در قرن بیست و دوم، نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار