معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۰ سازمان مردم‌نهاد و سمن زیرمجموعه این اداره کل در استان فعالند و با تامین زیرساخت‌هایی مانند سمن‌سرا‌ها و خانه‌های جوان، می‌توانند نقش پررنگی در فعالیت‌های اجتماعی اُستان داشته باشند.

طهماسب شیروانی گفت: تامین زیرساخت‌ها مانند احداث سمن‌سرا‌های جوانان و خانه‌های جوان می‌تواند زمینه را برای فعالیت این سمن‌ها را مهیا کند و این نهاد‌های مردمی می‌توانند نقش پررنگی در فعالیت‌های اجتماعی چهارمحال و بختیاری داشته باشند.

وی ادامه داد: احداث خانه‌های جوان یکی از مهمترین ماموریت‌های اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری همسو با سیاست‌های کلان ملی برای جوانان است که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و مسوولان شهرستانی دنبال می‌شود.


بیشتر بخوانید


شیروانی یادآور شد: خانه‌های جوان، اتاق فکری برای جوانان و مکانی برای نشست جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد هستند و در صورت تامین تجهیزات، خانه جوان شهرکرد نیز آماده بهره‌برداری است و خانه جوان لردگان نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بعد از احداث و تکمیل این ۲ خانه جوان اولویت بعدی احداث خانه جوان شهرستان بروجن است.

شیروانی گفت: بخش بزرگی از جمعیت اُستان را جوانان تشکیل می‌دهند و تنها در شهرستان بروجن که سومین شهرستان از نظر جمعیت جوان در استان است بیش از ۴۰ هزار نفر جوان ۱۸ تا ۳۵ سال وجود دارد و از این رو با توجه به این تعداد جمعیت جوان در این هفته خانه جوان این شهرستان به‌صورت موقت در یک مکان استیجاری افتتاح شد و با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شده قطعه زمینی در بهار سال آینده در اختیار اداره کل ورزش و جوانان اُستان قرار بگیرد تا عملیات ساخت خانه جوان شهرستان بروجن آغاز شود و عملیات ساخت خانه جوان این شهرستان بروجن در سال ۱۴۰۲ شروع شود.

وی اظهار داشت:جوانگرایی و عدالت محوری از رویکرد‌های دولت مردمی سیزدهم است و سپردن مدیریت خانه‌های جوان به سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها یک فرصت مناسب دیگر برای میدان‌دهی به جوانان در اُستان است که با رویکرد دولت سیزدهم منطبق است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ایجاد خانه‌های جوان به افزایش سرانه فراغتی جوانان نیز کمک خواهد کرد و محفلی برای گردهمایی‌ها و نشست‌های جوانان خواهد بود و اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز به‌دنبال آن است که مدیریت این مجموعه‌ها غیردولتی و بر عهده سازمان‌های مردم نهاد قرار گیرد.

وی اظهار داشت:امسال، هفته جوان با رویکرد جدید وزارت ورزش و جوانان متفاوت‌تر از همیشه برگزار شد و امسال بیش از ۲۳۰ برنامه در۱۱شهرستان اُستان اجرا شد.

شیروانی تاکید کرد: جلسات ستاد‌های ساماندهی امور جوانان در ۱۱شهرستان چهارمحال و بختیاری بصورت منظم برگزار می‌شود که خروجی این جلسات اتفاقات خوبی را برای استان رقم خواهد زد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار