احتمال وضعیت نارنجی کرونایی برای مشهد وجود دارد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی مشهد گفت: اکنون شهر مشهد در وضعیت آبی قرار دارد و احتمال تغییر رنگ آن به سمت زرد و نارنجی وجود دارد.

ناصر امینی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی مشهد با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در مشهد با بیان اینکه احتمال تغییر رنگ مشهد به سمت زرد و نارنجی وجود دارد، گفت: همسو با کشور روند افزایشی را در موارد بستری و سرپایی کرونا داریم. با توجه به نزدیک‌شدن به ایام نوروز (سال جدید) و هم‌زمانی آن با ماه مبارک رمضان و حضور خیل عظیم زائران و مسافران در استان، توصیه اکید می‌شود که در تجمعات و اماکن سرپوشیده (داخل اتوبوس و مترو، مراکز خرید و‌...) از ماسک استفاده شود. لازم است مردم عزیز این بیماری را جدی بگیرند و از عادی‌انگاری بپرهیزند. حتما دست‌های خود را با آب و صابون شست‌وشو دهند و اگر علائمی مانند تب، سرفه و مشکل تنفسی دارند، هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

او افزود: افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله که بیماری زمینه‌ای یا ضعف سیستم ایمنی دارند با رعایت حداقل شش ماه فاصله نوبت سوم واکسن را تزریق کنند. همچنین افراد بالای ۱۸ سال که حداقل شش ماه از نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته است، نوبت سوم (یادآور اول) را دریافت کنند. افراد بالای ۱۸ سال که حداقل شش ماه از نوبت سوم آن‌ها گذشته است و یکی از شرایط زیر را دارند، نوبت چهارم (یادآور دوم) را دریافت کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به بیماری زمینه‌ای تشدید‌کننده کرونا، افراد بالای ۶۵ سال و کارکنان نظام سلامت همچنان در معرض خطر این بیماری هستند. خوشبختانه به اندازه کافی واکسن موجود داریم و مراکز واکسیناسیون حتی در ایام تعطیلات آماده ارائه خدمات هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار