۲ عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشمند برتر جهانی شدند

مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس رتبه بندی شاخص های بنیادین علم (ESI) دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر جهان پیوستند.

عبدالرسول رنگرزی مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس نتایج رتبه بندی ESI، دکتر بیژن ملائکه استاد دانشکده داروسازی و دکتر احمد قربانی استاد دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانستند در حوزه موضوعی داروشناسی و سم شناسی (Pharmacology & Toxicology) در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر جهان قرار گیرند.

او افزود: بدین ترتیب تعداد اعضای هیات علمی حاضر در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر جهان این دانشگاه به ۲۳ نفر رسید.

مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به رشد قابل توجه تعداد دانشمندان یک درصد پراستناد برتر دانشگاه در ماه‌های اخیر ادامه داد: در یک سال اخیر تعداد پنج عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جمع دانشمندان یک درصد پراستناد برتر راه یافتند که نشان دهنده ارتقای کیفی پژوهش و تحقیقات و به دنبال آن افزایش میزان استنادات به مقالات اعضای هیات علمی این دانشگاه است.

رنگرزی بیان کرد: نتایج نظام رتبه‌بندی ESI، هر دو ماه به روز رسانی می‌شود و معیار ارزیابی آن میزان استناد به مقالات منتشر شده در مجلات ISI در ۲۲ حوزه موضوعی مختلف است.

او با اشاره به این که مرجعیت علمی نخستین بند از سیاست‌های کلان علم و فناوری کشور است مورد رجوع قرار گرفتن یا همان استناد به تولید علم و مقالات دانشگاه را از محور‌های مهم مرجعیت علمی دانست.

مدیر اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: این استنادات به نوعی نشان دهنده اثرگذاری تولید علم دانشگاه است که توسط سایر پژوهشگران مورد ارجاع قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.