موریتانی ادعا‌ی رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر مذاکرات عادی سازی را رد کرد.

سخنگوی دولت موریتانی پس از گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی می‌گوید کشورش هیچ تماسی با این رژیم ندارد.

به گزارش المیادین، دولت موریتانی روز دوشنبه تأیید کرد که برخلاف آنچه رسانه‌های اسرائیلی گزارش کرده‌اند، هیچ گفت‌وگوی عادی‌سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل وجود ندارد.

سخنگوی رسمی دولت موریتانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در نواکشوت، پایتخت این کشور تاکید کرد: ما با اسرائیل هیچ رابطه‌ و تماسی نداریم.

موریتانی در زمان حکومت مائویا اولد تایا، رئیس جمهور وقت در سال ۱۹۹۹ عادی سازی روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر اسرائیل را اعلام کرد.

با این حال، در سال ۲۰۰۹، محمد ولد عبدالعزیز، رئیس جمهور سابق روابط خود را در پاسخ به تجاوز اسرائیل به نوار غزه قبل از اعلام قطع دائمی روابط در سال ۲۰۱۰ متوقف کرد.

بنابر گزارش ها، از سال ۲۰۲۱، ۲۰۰ نفر از علمای موریتانی فتوایی مبنی بر منع عادی سازی با اشغالگران اسرائیلی صادر کرده اند و رابطه با «غاصب سرزمین فلسطین و اشغالگر قدس و اطراف آن» را حرام و غیرمجاز دانسته اند.

هفته گذشته، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم در حال تلاش برای دستیابی به توافقات عادی سازی با میانجیگری آمریکا با چهار کشور در ماه‌های آینده است.

رسانه صهیونیستی اسرائیل هیوم مدعی شد که وزیر امور خارجه این رژیم در صدد امضای عادی سازی روابط با موریتانی، سومالی، نیجر و اندونزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار