شیراز، شهر جهانی صنایع دستی در نوروز ۱۴۰۲، میزبان بازارچه‌های صنایع دستی است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: برای شناساندن ظرفیت‌های شیراز، شهر جهانی صنایع دستی به مسافران و گردشگران نوروز ۱۴۰۲، بازارچه‌های ویژه صنایع دستی در شیراز برپا می‌شود.

احمدی با بیان این که آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریم خانی و تخت جمشید میزبان هنرمندان صنایع دستی است، گفت: در حافظیه ۸۰ غرفه، در تخت جمشید ۱۱۰ غرفه، در ارگ کریم خانی ۱۰ غرفه و در سعدیه غرفه‌های ویژه هنرمندان دارای مجوز، صنایع دستی شیراز را به نمایش و فروش می‌گذارند.

او گفت: غرفه‌های صنایع دستی از ۹ صبح تا ۱۰ شب بیست و پنجم اسفند تا پانزدهم فروردین برپاست و در گذر حافظ، کارگاه آموزش صنایع دستی برپا می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: برای حمایت از هنرمندان، تنها هزینه نگهبان و مجوز از غرفه داران گرفته می‌شود.

احمدی با بیان این که برای حمایت از گردشگران، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفاهم نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید بسته است، گفت: بر اساس این تفاهم نامه، نماینده صندوق کارآفرینی امید در گذر حافظیه مستقر و به خریداران صنایع دستی، کارت اعتباری ۲۰ میلیون تومانی با بهره ۱۲ درصد با ضمانت چک صیادی پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.