بر اساس اعلام دامپزشکی گلستان ،با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه رمضان در گنبد، ۶۰۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت می شوند.

اداره کل دامپزشکی گلستان اعلام کرد:با تشکیل ۳ گروه ویژه نظارتی شامل یک گروه ثابت و دو گروه سیار روزانه نظارت بر بیش از ۶۰۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی را برعهده دارد.

 ۱۰۵ واحد قصابی۲۵۰ واحد عرضه گوشت مرغ و پروتئینی حدود ۱۵۰ واحد کبابی و دیزی فروشی، ۴۵ آشپز خانه و رستوران، ۲۰ واحد عرضه ماهی و آبزیان، حدود ۴۵ واحد لبنی و لبنیات سنت، یک کشتارگاه صنعتی و ۲ واحد بزرگ تولید و عرضه تخم مرغ خوراکی و ۶ واحد سردخانه مواد غذایی تحت رصدکارشناسان قرار می گیرند.

از ابتدای سال تا کنون با تلاش کارشناسان واحد نظارت دامپزشکی گنبدکاووس، حدود ۵۵۰۰ کیلو گرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی ضبط و معدومو در همین راستا تعداد ۶۶ فقره پرونده قضایی برای متخلفین تشکیل شده است.

همچنین واحد نظارت شبکه دامپزشکی گنبد ماهانه با تشکیل بیش از ده‌ها کلاس آموزشی در قالب آموزش چهره به چهره برای اصناف در امر آموزش و ترویج با هدف بهبود وضعیت عرضه فرآورده‌های خام دامی فعالیت می‌ کند.

 انجام آزمایشات نظارتی و پایش بیماری بروسلوز شهرستان‌های شرق استان که ۷ شهرستان را شامل می شود در آزمایشگاه شبکه دامپزشکی گنبد انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.