نخستین خانه محیط زیست منطقه شمال استان اصفهان به‌همت فولاد کویر در نوش‌آباد آران و بیدگل افتتاح شد.

احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار کرد: تأسیس خانه‌های محیط‌زیست در فرهنگ‌سازی بسیار مؤثر است و نقش کمک‌کننده و تسهیل‌گر در مفاهیم محیط زیست دارد.
او ادامه داد: خانه‌های محیط‌زیست باید محلی برای مباحثه و همکاری مردم و مسئولان باشد و به اتاق فکری برای پیشرفت و توسعه این سرزمین تبدیل شود.

حسین حسین‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد کویر هم هدف از راه‌اندازی خانه محیط‌زیست شهر نوش‌آباد، را هم‌اندیشی و مشارکت برای ارائه نظرات و پیشنهاد‌ها برای رفع مشکلات و معضلات محیط‌زیست از طریق جلب مشارکت مردم و فعالان محیط زیست بیان کرد.
او با اشاره به تعهدات زیست محیطی شرکت فولاد کویر گفت: قرار است در نهضت تولید یک میلیارد اصله نهال، شهرستان آران‌وبیدگل و مجتمع فولاد کویر تا چهارسال، سالیانه ۱.۵ میلیون اصله نهال متناسب با اقلیم منطقه تولید کنند.

حسین زاده توضیح داد: این تعداد اصله نهال در مزرعه مخصوص مجتمع فولاد تولید می‌شود که ۳۰ درصد از آن را خود شرکت کشت می‌کند و بقیه را به شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و مردم تحویل می‌دهد.
او گفت: شرکت فولاد کویر مصمم است تا پایان فرودین ۳۰۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس در نزدیکی شهر نوش‌آباد غرس و با پساب تصفیه شده آن را آبیاری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.