مدیر امور عشایری اشنویه گفت: ۲۲ پنل خورشیدی با اعتبار ۲ میلیارد ریال تهیه و بین عشایر این شهرستان توزیع شده است.

جلال آهنی مدیر امور عشایری اشنویه گفت: همچنین خرید و توزیع ۳۰ پنل نیز با اعتبار پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر استاندار آذربایجان غربی به اشنویه در سال آینده پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات ایجاد شده برای عشایر بحث تامین تانکر‌های سیار آبرسان و آبشخور‌های دامی گالوانیزه سیار در مناطق عشایری شهرستان در برنامه قرار گرفته است.

مدیر امور عشایری اشنویه اضافه کرد: از محل اعتبارات تخصیص یافته به امور عشایری، سه دستگاه تانکر آبرسان ۲ هزار لیتری نیز خریداری و به عشایر تحویل داده شد.

آهنی گفت: عشایر این شهرستان سالانه بیش از ۱۷۰ هزار راس دام، پنج هزار و ۷۰۰ تُن شیر، سه هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز و بیش از ۲۵۰ تن پشم و کرک تولید می‌کنند.

مدیر امور عشایری اشنویه اضافه کرد: تولیدات عشایر این شهرستان علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی به سایر شهرستان‌های همجوار و دیگر استان‌های کشور نیز ارسال می‌شود.

وی یادآور شد: بیش از ۹۸ درصد عشایر شهرستان کوچ درون شهرستانی دارند و کوچ برون شهرستانی آن‌ها نیز به شهرستان‌های همجوار از جمله پیرانشهر انجام می‌شود.

آهنی تاکید کرد: آبرسانی ییلاقات منطقه و بهسازی ایلراه‌های عشایری و برفروبی مناطق صعب العبور، توزیع جو، ذرت، کنسانتره، آرد، سیلندر گاز، تهیه و توزیع بنزین و گازوییل از دیگر خدمات ارائه شده به عشایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.