رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پیشرفته‌ترین دستگاه‌های حوزه چشم شمال استان اصفهان با ۹۰ میلیارد ریال هزینه در کاشان به بهره‌برداری رسید.

کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در آیین بهره‌برداری از دستگاه‌های پیشرفته حوزه چشم در کاشان اظهار کرد: دستگاه OCT آنژیوگرافی چشم به مبلغ حدود ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کاشان، دستگاه لیزر آرگون با هزینه ۴۰ میلیارد ریال از محل هیئت امنا ارزی و دستگاه OPG با مبلغ پنج میلیارد ریال از اعتبارات هیئت امنای ارزی به بهره‌برداری رسید.


او درمورد دستگاه OCT آنژیوگرافی چشم گفت: دستگاه توموگرافی و آنژیوگرافی چشم، برترین مدل موجود در منطقه شمال اصفهان است و با توجه به فناوری به‌روزی که دارد طی ۱۰ سال آینده نیز جزو برترین مدل‌های موجود خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: با توجه به شیوع بالای دیابت و چاقی در منطقه کاشان و مستعد بودن این افراد برای خونریزی شبکیه و برای پیشگیری از نابینایی در بیماران دیابتی که در مراحل پیشرفته بیماری هستند، دستگاه لیزر ایریدکس راه‌اندازی شد.


ساکی  قابلیت‌های این دستگاه را از جمله داشتن میکروپالس برای لیزر ناحیه ماکولای شبکیه عنوان و اضافه کرد: این دستگاه لیزر شبکیه با الگوی مشخص سرعت لیزر در بیماران افزایش می‌دهد.


او گفت: با توجه به نبودن دستگاه لیزر در بخش دولتی و بالا بودن تعرفه بخش خصوصی، وجود این دستگاه موجب افزایش رضایتمندی بیماران و کاهش هزینه می‌شود.

او ادامه داد: دستگاه رادیوگرافی OPG برای کاهش اشعه دریافتی بیمار در صورت نیاز به بررسی چندین دندان به صورت همزمان و شکستگی استخوان فک به کار می‌رود و مرکز آموزشی درمانی متینی به عنوان دومین مرکز دانشگاهی بعد از دانشکده دندانپزشک می‌تواند خدمات گرافی دندان را با تعرفه دولتی به مراجعین ارائه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.