با اجرای طرح روستای نوفن، توسعه کسب و کار‌های فناورانه در روستا‌های سیستان و بلوچستان سرعت می‌گیرد.

محمدصادق حسنی مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید در دومین رویداد انتقال فناوری به روستا در سیستان و بلوچستان که در چابهار برگزار شد، گفت: این صندوق در چند سال اخیر با اجرای الگو‌های مختلف برای توسعه کسب و کار‌های روستایی تلاش کرده است که از جمله این الگوها، می‌توان به "هر روستا یک محصول"، "روستای بدون بیکار" و " صندوق‌های خرد محلی" اشاره کرد.

محمدصادق حسنی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در توسعه کسب و کار‌های روستایی، افزود: تقویت مشاغل روستایی در این استان که نیمی از جمعیت آن روستانشین هستند باید بر پایه فناوری پیش رود تا رشد و توسعه اقتصاد جوامع محلی را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید به عنوان حلقه میانی برای توسعه کسب و کار‌های روستایی بر پایه فناوری است، افزود: توسعه شیلات، گلخانه‌های محصولات کشاورزی و صنایع دستی از مهمترین بخش‌های حمایتی الگوی روستای "نوفن" در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان نیز گفت: امسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ طرح اشتغال زایی در این استان با تسهیلات صندوق به بار نشسته است که ۶۰ درصد این کسب و کار‌ها در حوزه روستایی قرار دارد.

غلامعلی صمصامی اظهار داشت: در سال آینده با اجرای طرح روستای نوفن، مشاغل روستایی در این استان مورد حمایت بیشتری قرار خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار