معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: موانع صادراتی از مهم‌ترین مشکلات در توسعه صنایع‌دستی استان است.

توحید دلاور قوام گفت: با وجود رونق قابل قبول صنایع‌دستی در استان اردبیل، موانع صادراتی و بازاریایی از عمده‌ترین مشکلات در مسیر توسعه این حوزه است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در آئین رونمایی از سایت فروش آنلاین صنایع‌دستی «هنرصنعت نقره» افزود: ۳۰ هزار هنرمند در صنایع دستی استان در ۶۰ رشته فعالیت دارند که از این تعداد بیش از سه هزار نفر در حوزه صنایع فلزی اعم از طلا، نقره و مس فعالیت می‌کنند و در سال‌های اخیر برای توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی در این بخش اقدام شده است.

دلاورقوام تاکید کرد: در جهان بیش از ۳۵۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که نیمی از این رشته‌ها در ایران فعال بوده و از این تعداد ۶۰ رشته صنایع دستی در استان اردبیل فعال است.

او با بیان اینکه غفلت از ظرفیت‌های اشتغالزایی در بخش صنایع‌دستی یک آسیب جدی است ادامه داد: غفلت از ظرفیت و توان اشتغال‌زایی عظیم در این بخش ما را با چالش جدی مواجه کرده است در حالی که با برگزاری دوره‌های آموزشی می‌توان این رشته را احیا کرده و زمینه اشتغالزایی خوبی را در استان مهیا کرد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به آغاز به کار سایت فروش آنلاین هنرصنعت نقره در اردبیل افزود: این سایت در حوزه صنایع‌دستی و در بخش‌های مختلف فعالیت خواهد کرد و فرصت خوبی برای رونق صنایع‌دستی استان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.