جهادکشاورزی طرحی ارائه دهد تا مسافران نوروزی برنج شمال را به قیمت مناسب تهیه کنند.

استاندار مازندران در جلسه قرارگاه امنیت غذایی مازندران گفت: سال آینده نباید شاهد تکرار وضعیت برنج مشابه اتفاقی که امسال افتاد باشیم و مرکز تحقیقات برنامه تولید برنج اقتصادی را ارائه کند.

او خواستار عرضه مستقیم برنج به مسافران استان شد و افزود: برنامه و طرحی ارائه کنیم که مسافران برنج مصرفی خودشان را مستقیما از مازندران تهیه کنند.

حسینی‌پور شرایط امسال را به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و سال نو ویژه خواند و ادامه داد: تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به مسافرین ایجاد و همه امکانات و اقلام برای مردم استان و مسافرین فراهم شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران به دلیل حضور میلیون مسافر باید از خدمات ملی هم بهره‌مند شوند گفت: در تامین گوشت قرمز استان آرامش را در بازار حاکم کنیم و نیاز‌ها تامین شود.

او افزود: با کمک بسیج، گروه‌های جهادی و بخشداران مرغ و گوشت منجمد در مناطق محروم و دورافتاده استان نیز توزیع شود.

دیپلماسی غذایی برای تامین نیاز‌های مازندران

حسینی‌پور با بیان اینکه واردات دام زنده از کشور‌های همسایه نیز پیگیری شود، ادامه داد: مسوولان استانی باید مدیریت کنند از طریق تهاتر کالا با سایر استان‌ها، نیازمندی‌های استان را تامین کنیم.

او گفت: می‌توانیم از طریق ارسال مرکبات و گوشت مرغ به سایر استان‌های کشور، گوشت قرمز و سایر کالا‌های مورد نیاز را وارد استان کنیم.

حسینی‌پور افزود: همانطور که مازندران بازار مرغ کشور را تامین و تنظیم می‌کند، کشور هم باید نیازمندی‌های این استان را تامین و بازار مازندران را تنظیم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار