سردار سلامی گفت: هیچکدام از ابرقدرت‌ها و کشورهای جهان تحمل تحریم و فشارهای وارد شده به جمهوری اسلامی را ندارند و این تحریم‌ها هر کشوری را متلاشی می‌کرد.

 سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بدر و خیبر که در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: اکثر کشورهای قدرتمند نظامی و اقتصادی جهان با یک ‌تحریم کوتاه مدت دچار چالش شده اند و کمر خم می‌کنند.

وی افزود: حتی جنگ ‌یک ساله نیز برای متلاشی کردن بسیاری از نظام‌های سیاسی کافی است اما جمهوری اسلامی به پشتوانه مردم و هوشیاری ولایت فقیه زیر بار ظلم استکبار جهانی نرفت و مقتدرانه به راه خود ادامه می‌دهد.

سردار سلامی با بیان اینکه تحریم، ملت ایران را قوی و نظام اسلامی‌ را مستحکم کرد، گفت: اگر امروز ایران توانسته است ماهواره به فضا ارسال کند، واکسن، موشک، خودرو و هر پدیده علمی دیگری تولید کند و طرح‌های بزرگ عمرانی را به بهره‌برداری برساند در سایه همین خودباوری حاصل از تحریم و ایستادگی‌ برابر استکبار است.

وی گفت: آذربایجان‌غربی مهد باکری‌ها و کاظمی‌ها و بخش مهم و مقتدر ایران اسلامی است.ما هر ساله شهادت این بزرگ‌مردان فراموش‌نشدنی تاریخ ایران اسلامی را گرامی می‌داریم که عزت و سربلندی را برای اسلام، ولایت و امت به ارمغان آوردند و رایحه دل‌انگیز شهیدان باکری‌ها و قهاری‌ها مشام زنده‌دلان را عزت می‌بخشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به راز جاودانگی شهید باکری از دیدگاه مقام معظم رهبری، عنوان کرد: حقیقت آن‌ است که همه شهیدان ما طالب جاودانگی بودند، شهدای ما مثل حضرت ابراهیم(ع) اهل یقین بودند. تا کسی به حیات پس از مرگ یقین نداشته باشد، از مرگ به جای زندگی استقبال نمی‌کند، وقتی صاحب یقین می‌شوند طالب جاودانگی هستند، حضرت ابراهیم(ع) افول‌کنندگان را دوست نداشت که شهدا هم اینگونه هستند.

وی ادامه داد: شهدا طریق جاودانگی را می‌پیمایند و به یک امت حیات جاودانه و طیبه می‌بخشند که خود اهل کلام صادق هستند، اسوه حسنه بوده و اهل ادب هستند.

سردار سلامی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت شهید مهدی باکری، ابراز داشت: شهید باکری بر قله فضیلت‌ها ایستاده و در تواضع و فروتنی یک پهلوان آزاده و نامدار بود که کمتر کسی به قله ادب و تواضع او می‌رسید. شهدا این‌گونه هستند در پذیرش خطر پیشگام بودند.

وی خاطرنشان کرد: شهدای ما در شرف کامل بودند. مردان شریف، در عفو و بخشش، در کلام نیکو، در اخلاق خوش، در زیستن در اوج سادگی، رفعت آنها به دلیل تواضع‌شان بود.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه شهیدان باکری در مقابل دشمنان سترگ، ایستاده، ثابت‌قدم و محکم بودند که می‌توانستند در برابر صف‌های دشمن بایستند، بیان داشت: شهدا در قلب حوادث کوه آرامش بودند. با شرح صدر و ایمان و انگیزه، که این عامل پیروزی آنها بود و توانستند در طی 8 سال در طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم و در مواجهه با قدرت‌های بزرگ دنیا بایستند و یک وجب از این خاک را به بیگانگان ندهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه فرمانده شجاع موجب تکثیر شجاعت در زیرمجموعه خود می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب ایستاد تا این شکوه شکل بگیرد و این قدرت قابل غلبه کردن نباشد. این ایستادگی راز نصرت الهی است و در ایستادن تمایلی به شکست نشان نداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
سردار درسته ایران کمر خم نکرد ولی شده برید مناطق فقیر نشین اوضاع اقتصادی مردمو ببینید ایا این وضع زندگی لایق یک مسلمان هست حتی غذا برای خوردن ندارن لباس ندارند شده مردم بلوچستان رو ببینید حتی آب برای خوردن ندارند از اونها درباره تحریم ها بپرسید بهتون میگن تحریم چقدر تاثیر داشته بخاطر این گرونیها چه جوونایی که طلاق نگرفتند بخاطر بی پولی چه آدمهایی که به فساد کشیده نشدند