مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۱۹۶ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی این استان ازابتدای سال جاری تاکنون تخریب شده است.

 مهدی رحماندوست مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۱۹۶ بنای غیر مجاز در اراضی کشاورزی این استان ازابتدای سال جاری تاکنون در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی یا اجرای احکام قضایی قطعیت یافته تخریب شده است.

 رحماندوست اظهار کرد: با تخریب و قلع و قمع این بنا‌های غیرمجاز احداث شده ۱۵/۳ هکتار از اراضی کشاورزی این استان یه حالت اول بازگشته است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: این میزان بنای تخریب شده شامل بنا، فنس‌کشی، دیوارکشی و محوطه‌سازی  است.

وی افزود: تعداد موارد شناسایی شده تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان ۱۸۳۴ مورد و به مساحت ۷۵ هکتار است که از این تعداد ۱۱۹۶ مورد تخریب و مابقی بعد از طی اقدامات قانونی تعیین تکلیف می‌شوند.

رحماندوست یادآور شد: از این میزان بنای تخریب شده ۵۹۲ مورد در شهرستان قزوین، ۲۱۴ مورد بوئین زهرا، ۱۶۲ مورد تاکستان، ۱۲۳ مورد آبیک، ۶۵ مورد البرز و ۴۱ مورد مربوط به شهرستان آوج است.

وی اضافه کرد: طی همین بازه زمانی ۷۳۱ فقره پرونده قضایی تشکیل و همچنین ۸۲۶ مورد رأی قطعی قلع و قمع صادر شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس قانون هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نیاز به مجوز دارد و هرگونه خرد کردن اراضی، ساخت اتاق یا اتاقک، ریختن مصالح ساختمانی و فنس کشی و دیوارکشی از جمله مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز است که با آن‌ها برخورد خواهد شد.

رحماندوست افزود: زمین‌های کشاورزی ما محدود است و بایستی در راستای حفظ امنیت غذایی جامعه از هر گونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در این زمین‌ها جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره در صورت مشاهده حین ساخت و ساز غیرمجاز مطابق با قانون، بنا‌های ایجاد شده را تخریب و در صورت شناسایی بنا‌های احداث شده نیز برای قلع و قمع به مراجع قضایی اعلام می‌شود تا پس از طی کردن مراحل قانونی تخریب شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.