فرماندار خواف گفت: از مجموع ۱۷ هزار نفری که در این شهرستان متقاضی طرح ملی مسکن هستند، تاکنون ۹ هزار و ۸۰۰ نفر تایید نهایی شدند و فرآیند احداث واحد‌های آن‌ها در حال انجام است.

 مهدی عباسپور فرماندار خواف شنبه شب در جلسه شورای اداری خواف گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۷۷۰ هکتار زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی یعنی معادل دو سوم وسعت کنونی شهر خواف به این شهر اضافه می‌شود.

وی با اشاره به تعامل و هم افزایی بسیار خوب مسئولان دستگاه‌های اجرایی و قضایی و ارگان‌های مختلف خواف برای خدمت به مردم و از جمله طرح نهضت ملی مسکن افزود: با اجرای طرح مذکور بن بست ۳۰ ساله این شهر در تامین زمین و مسکن شکسته شد و شاهد کاهش مشکلات این بخش برای متقاضیان خواهیم بود.

فرماندار خواف ادامه داد: ۲۶۰۰ فرصت شغلی با تسهیلات کم بهره از ابتدای سال‌جاری در این شهرستان محقق شد.

عباسپور بیان کرد: اعتبار لازم برای احداث ۱۴۱ کیلومتر راه دسترسی در شهرستان خواف طی همین مدت اختصاص یافت و ۵۶ کیلومتر جاده با صرف این میزان اعتبار در شهرستان اجرا و بقیه در چند روز آینده و سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شوند.

وی یکی از مهمترین اقدام‌ها در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری شده بود در خواف را اخذ مجوز ایجاد پردیس معدنی شرق کشور در این شهرستان ذکر کرد و تصریح کرد: با راه اندازی این پردیس در آینده نزدیک و انجام طرح‌های پژوهشی توسط متخصصان شاخص صنایع معدنی کشور شاهد تحول و رونق اقتصادی در منطقه خواهیم بود.

فرماندار خواف اظهار کرد: مرکز خلاقیت و نوآوری به عنوان مقدمات ایجاد پردیس معدنی شرق کشور در آینده نزدیک در دانشگاه پیام نور خواف دایر می‌شود و به تدریج شاهد راه اندازی پردیس فوق خواهیم بود.

وی صدور مجوز واحد تولیدی آهن اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و با توانایی ایجاد اشتغال ۲ هزار نفر، ترجمه پرونده آسباد‌های نشتیفان و ارسال آن به یونسکو برای انجام فرآیند‌های مقدماتی ثبت جهانی این اثر، حل و فصل مشکلات و صدور مجوز واحد تولید کنسانتره شرکت اپال پارسیان دیگر اقدامات مهمی امسال در شهرستان خواف برشمرد.

عباسپو تاکید کرد: ۱۳۴ طرح از محل مصوبه‌های سفر استانی هیات دولت در ابتدای سالجاری در شهرستان خواف تعریف شد که از جمله آن‌ها می‌توان به بازنگری طرح هادی روستایی برای ۲۷ روستا و مرمت و لایروبی ۳۶ رشته قنات و ... اشاره کرد.

وی با اشاره به تدوین طرح تحول اقتصادی خواف در سال آینده از همه نخبگان و صاحبنظران و دلسوزان و دغدغه‌مندان توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان خواست که با ارایه نظرات سازنده خود در جهت تهیه کیفی این طرح همراهی داشته باشند.

عباسپور پیوستن ایران به سازمان پیمان همکاری‌های شانگهای، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اجرای فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی که سال‌ها به صورت ناتمام رها شده بود، راه اندازی کریدور شمال به جنوب از روسیه تا هندوستان، شفاف کردن توزیع آرد و نان، اجرای کالابرگ الکترونیکی و ... را از جمله دستاورد‌های خدمات دولت سیزدهم طی سال جاری برشمرد و تاکید کرد: باید با بیان خدمات دولتمردان و مسوولان و نظام جمهوری اسلامی در جهت امید آفرینی مردم و جامعه تلاش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار