مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۱۵۰ تخت اماکن اقامتی استان قزوین در سال جاری آماده سازی و مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ تخت در اماکن اقامتی استان شامل هتل‌ها و میهمان پذیر‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی برای اسکان گردشگران نوروزی در استان آماده است.

علیرضا خزائلی افزود: اماکن اقامتی استان قزوین شامل هتل، هتل آپارتمان، متل، میهمانپذیر، اقامتگاه سنتی (هتل سنتی)، اقامتگاه بوم گردی و خانه مسافر برای پذیرایی و خدمت دهی به مسافران نوروزی آماده هستند.

این مسوول یادآور شد: ظرفیت اقامت در هتل‌های یک ستاره قزوین ۸۶ تخت، هتل های۲ ستاره ۴۱۰ تخت، هتل‌های سه ستاره ۲۲۹ تخت و هتل‌های چهار ستاره نیز ۹۵ تخت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: ظرفیت اقامت گردشگران در هتل آپارتمان‌ها نیز ۲۸۰ تخت و در متل‌ها ۲۰ تخت است.

خزائلی ظرفیت اقامت گردشگران در میهمان پذیر‌های استان قزوین را نیز ۶۵۵ تخت اعلام کرد و گفت: در اقامتگاه‌های سنتی (هتل سنتی) نیز ۵۰ تخت و در اقامتگاه‌های بوم گردی قزوین نیز ۲۸۵ تخت برای اقامت مسافران نوروزی آماده است.

وی افزود: ظرفیت خانه مسافر‌های قزوین نیز برای اسکان گردشگران نوروزی ۵۰ تخت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین افزود: علاوه بر اماکن اقامتی مربوط به بخش خصوصی، به منظور اسکان مسافران نوروزی در قزوین از سایر ظرفیت‌ها مانند فضا‌های آماده سازی شده مدارس نیز استفاده می‌شود.

۱۵۰ تخت به ظرفیت اماکن اقامتی قزوین افزوده شد

این مسوول اظهار کرد: ۱۵۰ تخت اماکن اقامتی استان قزوین در سال جاری آماده سازی و مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اظهار کرد: در راستای رفاه حال گردشگران، براساس هماهنگی‌های به عمل آمده و مصوبه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، نرخ خدمات دهی هتل‌ها و سایر اماکن اقامتی قزوین در ایام نوروز ۱۴۰۲ تغییری نمی‌کند.

خزائلی اظهار کرد: با همکاری جامعه حرفه‌ای هتل داران قزوین، بازدید‌های نظارتی از اماکن اقامتی قزوین برای خدمات دهی مطلوب به گردشگران نوروزی از اوایل اسفند ماه آغاز شده بود و تمامی واحد‌ها مورد بازرسی قرار گرفتند.

این مسوول گفت: بازرسی‌های مرحله دوم از اماکن اقامتی استان قزوین نیز با هدف نظارت بر رعایت نرخ‌های مصوب، نکات بهداشتی و سایر موارد ابلاغی از هفته گذشته آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.