رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی دزفول از آغاز کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک خبر داد.

 رضا معمارزاده گفت: نباید بگذاریم آیین کهن چهارشنبه سوری که یکی از جشن‌های باستانی ایران است جای خود را به چهارشنبه سوزی بدهد.

او می‌گوید: نحوه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در سال‌های اخیر، اصالت خود را از دست داده و به شکلی نا ایمن برگزار می‌گردد.

به گفته او در همین راستا امسال کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک را با تأکید و قطعیت بیشتری دنبال خواهیم کرد و بر همین اساس از چهره‌های سرشناس فرهنگی، هنرمندان، ورزشکاران، دانش آموزان، دانشجویان و تمامی شهروندان دعوت بعمل می‌آید تا ضمن مشارکت در این کمپین، ما را در حفظ و اشاعه فرهنگ کهن چهارشنبه سوری و برگزاری هر چه ایمن‌تر این مراسم، یاری نمایند.

رئیس اورژانس دزفول گفت: از اصحاب رسانه نیز که یکی از موثر‌ترین گروه‌های فرهنگ ساز در هر جامعه‌ای بشمار می‌روند، دعوت می‌شود تا با پیوستن به کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک و نیز انتشار آن در رسانه‌های جمعی، ما را در امر فرهنگ سازی یاری نمایند.

این مقام مسئول همچنین از آماده باش کامل نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: هدف این کمپین، داشتن چهارشنبه آرام و بدون خطر است.

به گفته او صورت بروز حوادث سوختگی ضمن حفظ خونسردی از قرار دادن مواد غیربهداشتی مانند خمیردندان، آرد، سیب زمینی و ... بر روی محل سوختگی خودداری کنید و در صورت شدت آسیب با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا هاشمزاده
۱۵:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
ناجا به حالت آماده باش از دوشنبه تا جمعه
کمپین نه به 4 شنبه سوری خطرناک سراسری شود
Iran (Islamic Republic of)
رضا هاشمزاده
۱۵:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
ناجا به حالت آماده باش از دوشنبه تا جمعه
کمپین نه به 4 شنبه سوری خطرناک سراسری شود
آخرین اخبار