استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کمیته اقتصادی با حضور اساتید و فعالان اقتصادی استان و صاحب نظرانی از استان‌های دیگر تشکیل شود و با همفکری و هم افزایی، توسعه و رشد اقتصادی استان در دستور کار قرار گیرد.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان شب گذشته در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر اهمیت اجرای پروژه‌های اقتصادی بر روند توسعه و پیشرفت استان تاکید کرد.

وی افزود: روش‌های بهره برداری اقتصادی در حوزه‌های تجارت، معادن، دامداری، شیلات و کشاورزی متفاوت است و در هر حوزه از چندین روش متفاوت می‌توان به نتیجه رسید.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید نسبت به درآمد خالص بخش‌های مختلف اقتصادی آگاهی داشته باشیم چرا که اطلاع از گردش مالی و مالیات‌ها در جهت برنامه‌ریزی‌های اقتصادی حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در سطح استان در زمینه‌های مختلف کشاورزی، شیلات، دامداری، معادن، مناطق آزاد و مرز‌ها و تاثیر آن‌ها در اقتصاد استان باید مطالعات و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت بهره برداری از این ظرفیت‌های عظیم انجام بگیرد.

کرمی در ادامه تصریح کرد: استفاده از ظرفیت صنایع تبدیلی در کنار معادن موجود در سطح استان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با اشاره به معدن سنگ میرجاوه بیان داشت: باید صنایع تبدیلی مرتبط و همچنین تبادل نظر با فعالین معادن سنگ در راستای بهره برداری بهتر از این معادن را داشته باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به نیاز بازار کشور‌های همسایه به محصولات پتروشیمی اذعان کرد: با توجه به بازار مناسب محصولات پتروشیمی، بایستی امکانات لازم برای تولید محصولات پتروشیمی در استان را فراهم کنیم.

وی افزود: باید نگاه ویژه‌ای نیز به ظرفیت دامداری ها، دارو‌های گیاهی، صنایع کوچک و صنایع دستی داشته باشیم.

وی بیان کرد: با توجه به واردات پارچه از کشور‌های همسایه می‌توانیم کارخانه‌های تولید پوشاک در سطح استان سیستان و بلوچستان را راه اندازی کنیم.

کرمی با اشاره به تاثیر نقش شرکت‌های دانش بنیان و جوانان در جلسات اقتصادی بیان داشت: علاوه بر جلسات در کار‌های عملی نیز باید از پتانسیل عظیم جوانان استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار