واحد ۲ گازی نیروگاه نکا به منظور انجام تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شد.

حسینعلی تازیکی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:واحد ۲ گازی و بویلر بازیاب ۲ بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا به منظور انجام تعمیرات اساسی و ارتقاء آمادگی برای تولید پایدار انرژی در فصل تابستان از مدار تولید خارج شدند.

او افزود: این واحد که طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز مدیریت شبکه برق کشور برای انجام هفتمین تعمیرات اساسی از زمان راه اندازی اولیه تاکنون از مدار خارج شده است، بدست کارکنان متخصص و مجرب این شرکت که از شرکت‌های پیشرو در زمینه تعمیرات اساسی واحد‌های گازی V۹۴.۲ است به مدت ۹۰ روز انجام و پیش بینی می‌شود واحد در هفته اول خرداد ماه سال آینده به شبکه سراسری برق کشور متصل شود.

تازیکی با اشاره به همزمانی تعمیرات واحد گازی و بویلر بازیاب ۲ سیکل ترکیبی، گفت: بطور معمول تعمیرات بویلر بازیاب به همراه تعمیر واحدبخار سیکل ترکیبی انجام می‌شود ولی در این نوبت با هدف افزایش بازدهی و حصول اطمینان از عملکرد بویلر در زمان پیک مصرف تابستان، همکاران ما علاوه بر انجام بیش از یک هزار و ۶۵۰ فعالیت تعمیراتی بر روی تجهیزات بخش‌های مکانیک، الکتریک، ابزاردقیق و فاین مکانیک واحد گازی، ۷۱۰ فعالیت تعمیراتی را نیز در بخش‌های مختلف بویلر انجام می‌دهند.

واحد‌های گازی نیروگاه نکا با توان اسمی ۱۳۷.۶ مگاوات در سال ۱۳۶۹ به شبکه سراسری پیوستند و بویلر بازیاب سیکل ترکیبی نیز در سال ۱۳۸۵ نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت اسمی تولید ۲۲۱۴ مگاوات شامل ۴ واحد بخار ۴۴۰ مگاواتی، بلوک سیکل ترکیبی شامل ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ و واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی و دو واحد توربواکسپندر ۹.۴ مگاواتی یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشور است و سهم بسزایی در تأمین برق کشور و پایداری شبکه ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار