مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر امسال در استان تولید و کاشت آن آغاز شده است.

محسن قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت:  این نهال‌ها با حمایت دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف از جمله سپاه و گروه‌های مردمی برای اجرای برنامه کاشت یک میلیارد نهال در کشور به تولید رسیده اند.

وی اظهار کرد: در قالب این برنامه قرار است طی چهار سال یک میلیارد اصله نهال در کشور تولید و کاشت شود که سهم استان قزوین از این میان ۱۰ میلیون اصله است.

این مسوول گفت: ۲ نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین در شهرستان‌های تاکستان و بویین زهرا کار تولید این نهال‌ها را انجام می‌دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با بیان اینکه اولویت کاشت این نهال با مکان‌هایی است که دارای متولی بوده و امکان مراقبت از درختان را دارند، اظهار کرد: پادگان ها، اردوگاه ها، مدارس و بیمارستان ها، شهرک‌های صنعتی و شهرداری‌ها از جمله این مکان‌ها به شمار می‌رود.

قاسم زاده در رابطه با تامین آب مربوط به این نهال‌ها نیز اظهار کرد: آب مورد نیاز این نهال از محل پساب و آب‌های مازاد پیش بینی شده است.

وی توضیح داد: البته بیشتر نهال‌های تولید شده در قالب این طرح از گونه‌های کم آب بر مانند بادام، سنجد و عناب هستند و به آبیاری زیادی نیاز ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار