عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کیک بوکسینگ گفت: استان کرمان در رشته کیک بوکسینگ WKA سومین استان فعال کشور است.

علی غفاری رئیس سبک کیک بوکسینگ WKA در ایران در سفر به کرمان گفت: کرمان یکی از استان‌های فعال در رشته کیک بوکسینگ WKA است و برنامه‌های متنوع و مختلفی اعم از برگزاری آزمون ها، استاژ‌ها و داوری دارد.

او با اشاره به اینکه امروز برای ارتقای کلاس داوری به کرمان آمده ام، افزود: کلاس داوری که امروز در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و دیدن داور‌های راغب و علاقه‌مند از سراسر استان کرمان باعث مسرت بنده شد.

غفاری بیان داشت: بعد از این کلاس، حضور در برگزاری مسابقات کیک بوکسینگ استانی را داریم که طی ۳ روز انجام می‌شود که هم برای رصد مسابقات و همچنین ارزیابی داورانی که در کلاس‌ها حضور یافته اند به کرمان سفر کرده ام که اگر ایرادی در نحوه داوری آن‌ها وجود داشته باشد برای بهبود روند کاری کمکشان می‌کنیم تا داوران خوبی را تربیت کنیم تا در مسابقات قهرمانی کشور و همچنین به همراه تیم اعزامی به مسابقات جهانی همراه باشند.

او در خصوص جایگاه استان کرمان در رشته کیک بوکسینگ WKA گفت: به نظر من این استان نیرو‌های بالقوه خوبی دارد، منتهی باید این آموزش‌ها و ارتقا‌ها وجود داشته باشد تا مربیان، ورزشکاران و داوران به روز شوند و ارتقا یابند.

غفاری با بیان اینکه کیک بوکسور‌های این استان جزو ۵ استان کشور هستند، افزود: آن‌ها فعالیت خوبی دارند چه از نظر تعداد ورزشکاران جذب شده و همچنین تعداد باشگاه ها، مربیان و تعداد داور‌ها لذا جزو استان‌های پر فعالیت محسوب می‌شوند.

نائب رئیس فدراسیون WKA آسیا، استان کرمان را سومین استان فعال کشور دانست.

او با اشاره به اینکه آینده خیلی خوبی برای این استان می‌بینیم، تصریح کرد: از این استان، راه یافته به عنوان قهرمان جهان داریم و این نشان می‌دهد که این استان استعداد‌های خوبی دارند نظیر برادران صادقی که زحمات زیاد و تلاش و پشتکار خوبی دارند و برنامه‌های متنوع و زیادی برای پیشرفت این رشته ورزشی در کرمان دارند و همین امر باعث رشد کرمان در این رشته ورزشی شده است.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کیک بوکسینگ، عنوان کرد: ما برای قهرمانی جهان از کرمان در چند اعزام، نفر داشتیم و نشان دهنده سطح خوب این استان است.

او بیان کرد: سال آینده در خردادماه به مسابقات قهرمان جهان اعزام داریم که با استعداد‌های خوبی که از کرمانی‌ها یافته ایم، تعدادی از کیک بوکسورای کرمانی در این مسابقات حضور خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار