وزارت خارجه لهستان به دلیل پخش برنامه‌ای از یک شبکه تلویزیونی در آمریکا، سفیر این کشور را احضار کرد.

لهستان گرچه یکی از متحدان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به حساب می‌آید، اما این موضوع به معنای روابط دوستانه همیشگی میان دو کشور نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه لهستان امروز (پنجشنبه) سفیر آمریکا در این کشور را به دلیل آنچه اقدام یک شبکه تلویزیونی این کشور خواند احضار کرد. با این حال، در بیانیه وزارت خارجه لهستان نام این شبکه و جزئیات آنچه از سوی آن پخش شده اعلام نشده است.

پیش‌تر دولت لهستان با برخی برنامه‌های شبکه تی وی ان ۲۴ تحت مالکیت دیسکاوری به دلیل انتقاد از این کشور مخالفت کرده بود. این شبکه طی مستندی که به تازگی پخش کرده است مدعی شد پاپ ژان پل دوم، رهبر فقید پیشین کاتولیک‌های جهان پیش از رسیدن به مقام پاپ از آزار جنسی که روحانیون کاتولیک انجام می‌داده اند آگاهی داشته است.

ژان پل دوم متولد لهستان بود و مردم این کشور ارادت ویژه‌ای به وی داشتند. وی از ۱۹۷۸ تا زمان مرگش در سال ۲۰۰۵ سکاندار رهبری واتیکان بود.

هنوز مشخص نیست که دلیل احضار سفیر آمریکا در لهستان این موضوع بوده است یا خیر. با این حال، سفارت آمریکا در ورشو حاضر به ارائه توضیحات در این باره نشد.

در بیانیه وزارت خارجه لهستان درباره احضار سفیر آمریکا آمده است: ما بر این باور هستیم اثرات بالقوه این اقدامات مشابه اهداف جنگ ترکیبی (هیبریدی) است که هدف آن ایجاد تفرقه و تنش در جامعه لهستان است؛ بنابراین وزارت خارجه لهستان اقدام به احضار سفیر آمریکا برای ارائه توضیحات به وی درباره شرایط و پیامد‌های این اقدام کرد. این اقدامات باعث تضعیف توانایی لهستان برای مقابله با دشمنی‌ها و تهدیدات می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
لهستانی‌ها دارن سوپرمن بازی در میارن
آخرین اخبار