مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: با نزدیک شدن سال جدید و ماه رمضان، طرح پایش کشوری کمیت در قالب طرح نوروزی به صورت هدفمند در استان اجرا می‌شود.

هاشم علایی گفت: در اجرای برنامه‌های تحولی سازمان ملی استاندارد ایران، طرح پایش کمی محصولات پیش بسته بندی شده از مرداد ماه سال جاری در کشور و بوسیله کارشناسان استاندارد آغاز شده و این مهم در ایام پیش روی عید و ماه مبارک رمضان به طور جدی پیگیری می‌شود.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل افزود: در این طرح ابتدا صحت عملکرد ترازوی واحد صنفی کنترل شده و خالص فروشی شیرینی، کیک، زولبیا و بامیه مورد پایش قرار می‌گیرد.

علایی بیان کرد: قنادان موظف به توزین و تعیین قیمت وزن جعبه و خالص شیرینی به صورت جداگانه هستند و رعایت نکردن این موضوع کم فروشی بوده و واحد‌های متخلف در صورت رعایت نکردن وزن خالص به تعزیرات حکومتی معرفی می‌گردند.

او افزود: از لحاظ ویژگی‌های فیزیکی جعبه‌های شیرینی ۵۰۰ گرمی، یک کیلو گرمی، یک و نیم کیلوگرمی، دو کیلوگرمی، سه کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی براساس مقررات استاندارد‌های ملی باید به ترتیب دارای اوزان، ۹۰، ۱۳۵، ۱۸۵، ۲۲۵، ۲۶۵ و ۴۵۵ گرم بوده و دارای نشان استاندارد معتبر باشد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: بازرسان این اداره کل علاوه بر نظارت بر خالص فروشی شیرینی و زولبیا بامیه بر استاندارد بودن اجزاء تشکیل دهنده شیرینی‌ها از جمله شکر، روغن و آرد نیز کنترل و نظارت خواهند داشت.

علایی اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ایام عید و ماه مبارک رمضان و ضرورت صیانت از حقوق شهروندان، تمرکز گشت‌های ویژه بازرسی متشکل از بازرسان استاندارد اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر صنوف قنادان، لبنیات فروشی ها، پروتئین فروشی ها، میوه و تره بار افزایش داشته است.

او عنوان کرد: از عموم هم استانی‌های عزیز در خواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه کم فروشی و استاندارد موارد تخلف موضوع را از طریق شماره تلفن گویای شبانه‌روزی ۱۵۱۷ و ۸-۰۴۵۳۳۷۴۱۱۵۶ به این اداره کل اطلاع رسانی نمایند تا با متخلفان مربوط برخورد قانونی لازم انجام گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار