مدیر کل استاندارد استان اردبیل از اجرای طرح تشدید نظارت بر ترازو‌های مراکز صنفی استان با توجه به روز‌های پایانی سال خبر داد.

هاشم علایی گفت: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال جاری و افزایش مبادلات در بازار و در راستای حمایت از حقوق شهروندی و همچنین حفظ حقوق اصناف، نظارت مضاعف بر صحت عملکرد کلیه وسائل توزین و سنجش مورد استفاده در دادوستد عمومی در اولویت کاری این اداره کل قرار دارد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در جلسه کمیته فنی اداره کل استاندارد استان افزود: اداره کل استاندارد استان در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر برون سپاری وظایف تصدی گری، انجام بازرسی و آزمون دوره‌ای وسایل سنجش را به شرکت‌های حقوقی تائید صلاحیت شده واگذار کرده و بطور مستمر بر فعالیت‌های شرکت‌های مزبور نظارت دارد.

علایی ضمن اشاره به اولویت نظارت بر مراکز و فروشگاه‌هایی که مشتریان بیشتری دارند گفت: میزان تعرفه ابلاغ شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران (با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت) برای انجام بازرسی و آزمون دوره‌ای ترازو‌ها معادل نیم ساعت کار کارشناسی مورد تائید یعنی مبلغ ۶۹ هزارو ۹۵۰ تومان تعیین گردیده است که با در نظر گرفتن شرایط استان و حمایت از اصناف مبلغ مزبور طبق مصوبات کمیته راهبری اوزان و مقیاس‌های اداره کل متشکل از نمایندگان استانداری و سازمان صمت و اتاق اصناف تعرفه مزبور معادل ۲۲ هزار تومان در یک سال مصوب شده است.

در ضمن به اطلاع همشهریان محترم می‌رساند این اداره کل آمادگی خود را جهت دریافت و بررسی هرگونه انتقادات و پیشنهادات مربوط از طریق شماره تلفن گویا ۱۵۱۷ و شماره تماس‌های ۸-۳۳۷۴۱۱۵۶ اعلام می‌دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.