دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: سلامت معنوی اسلامی یک فرانظریه است که تمام نظریه‌های رفتاری و اجتماعی ذیل آن تعریف می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه بحث سلامت معنوی امروز تبدیل به ادبیاتی شده که انتظار می‌رود در فرایند حکمرانی کشور موثر باشد گفت: سلامت معنوی اسلامی را نباید یک مکتب یا استراتژی دانست بلکه سلامت معنوی اسلامی یک فرانظریه است که تمام نظریه‌های رفتاری و اجتماعی ذیل آن تعریف می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: فرانظریه سلامت معنوی اسلامی می‌تواند به یک گفتمان فطری و جهانی تبدیل شود که در همه ابعاد و رفتاری جامعه تاثیر داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه با اشاره به آیات و روایات گفت: سلامت معنوی در اسلام از قبل از تولد شروع می‌شود و تا عالم رستاخیز ادامه دارد که عالی‌ترین رتبه آن سلامت قلبی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با بیان اینکه سلامت معنوی فقط مربوط به عالم معنا نیست افزود: تقابل سلامت معنوی در قرآن به عنوان مرضی قلبی تشبیه شده است و این زمانی است که شیطان بر انسان غالب می‌شود.

او گفت: سلامت معنوی جوامع به ثروت بستگی ندارد چراکه در بسیاری از کشور‌های ثروتمند به دلیل نبودن سلامت معنوی، آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی بالاست و بشریت امروز فهمیده برای حل مشکلات باید به سلامت معنوی توجه شود.

حجت الاسلام خسروپناه تشکیل سند سلامت معنوی را قدم خوبی برشمرد و تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای به تصویب رسیدن این سند، کمک خواهد کرد، اما این به تنهایی کافی نیست و باید برای عملیاتی شدن آن تلاش کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار