مازوت سوزی نیروگاه شازند به عنوان‌ یکی از منابع آلودگی هوای اراک متوقف شد.

با اختصاص گاز، سوزاندن سوخت آلاینده مازوت در نیروگاه حرارتی شازند متوقف شد. 

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم گفت: در گفت و گو با وزیر نفت دستورات لازم در زمینه تامین گاز نیروگاه شازند به دیسپاچینگ گاز داده شد.

مخلص الائمه افزود: قرار شد به میزان روزانه ۴ میلیون مترمکعب گاز برای نیروگاه حرارتی شازند تامین شود.

او اضافه کرد:البته بخشی از نیروگاه به دلایل مسائل فنی از مدار خارج است و در روز‌های نزدیک دود مازوت را از محدوده شازند شاهد نخواهیم بود.

یوسفی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم از توقف استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند پس از 113 روز خبر داد.

یوسفی افزود: نفت کوره یا همان مازوت (Mazut)، یک هیدروکربن‌ نفتی ارزان‌ و سوخت کثیف است و استفاده از آن در بیشتر کشورهای جهان برای واحدهای صنعتی مجاور مناطق پُرجمعیت و دچار معضل آلودگی هوا محدود شده است.

او اضافه کرد : با توجه به افزایش نسبی دمای هوا، و با ییگیریهای  انجام شده  و تلاش مسئولین استان از 16 اسفند ماه  مازوت سوز ی نیروگاه متوقف و در حال حاضر از گاز استفاده میشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: خوشبختانه  به میزان روزانه ۴ میلیون مترمکعب گاز برای نیروگاه حرارتی شازند تامین شده و البته بخشی از نیروگاه به دلایل مسائل فنی از مدار خارج است.

او ادامه داد : در چند ماه گذشته  به دلیل استفاده از این نوع سوخت در نیروگاه و البته سایر منابع آلاینده هوا ، شاهد روزهای بی سابقه ای بودیم و شاخص آلودگی هوا روند افزایشی داشت و کلانشهر اراک 138 روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رساند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
لطفا با ثبت نام اینترنتی از متقاضیان نهال رایگان ، به توزیع عادلانه این نهال ها در بین درختکاران کمک کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
درختکاری در اطراف نیروگاه حرارتی باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.