نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: وحدت و انسجام امت اسلامی باعث اقتدار و پیشرفت جامعه است و در مقابل نبود وحدت نیز عامل سستی و از بین رفتن قدرت است که خداوند متعال چنین چیزی را برای مؤمنین و جامعه اسلامی نمی‌پسندد.

 حجت الاسلام  مصطفی محامی در همایش ملی راهکارهای تقویت وحدت در مراکز علمی و آموزشی ضمن تبریک سالروز ولادت امام زمان(عج) به قرائت و ترجمه بخشی از مناجات شعبانیه پرداخت و عنوان کرد: عبادت تنها منحصر به اقامه نماز و گرفتن روزه نیست بلکه تلاش در جهت تربیت جامعه توحیدی و امت واحده که از اهداف مهم پیامبر اکرم(ص) بود نیز از مصادیق بارز عبادت است.

  محامی بیان داشت: وحدت و انسجام امت اسلامی باعث اقتدار و پیشرفت جامعه است و در مقابل نبود وحدت نیز عامل سستی و از بین رفتن قدرت است که خداوند متعال چنین چیزی را برای مؤمنین و جامعه اسلامی نمی‌پسندد.

وی ادامه داد: بر اساس بیانات مقام‌ معظم رهبری احیای تمدن نوین اسلامی بدون تعامل پیروان مذاهب اسلامی تحقق نخواهد یافت و شیعه و سنی و همه پیروان مذاهب اسلامی باید تعامل و همکاری داشته باشند تا بتوانیم به جایگاه شایسته برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این جهت همه افراد مسئول هستند و به میزان تاثیرگذاری افراد مسئولیت نیز بیشتر می‌شود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در این بین اهل علم، اساتید حوزه و دانشگاه و مراکز علمی مسئولیت بیشتر دارند از این جهت که اقتضای کار علمی آن‌ها تاثیرگذاری بیشتر روی مردم است و به همین میزان نیز دارای مسئولیت بیشتر هستند.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: نیازمند کار بیشتر، عمیق، موثر، مستمر و پایدار هستیم زیرا امور فرهنگی تنها با یک سخنرانی و همایش حل نخواهد شد و نیازمند انبوهی از فعالیت‌های هماهنگ و هم افزاست تا به تدریج تغییر پیدا کند و نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف رفع شود.

وی عنوان کرد: وظیفه مراکز علمی این است که ابتدا خود اهل وحدت باشند تا در گام دوم بتوانند این فرهنگ را در جامعه ترویج دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان به بیان راهکارهای ترویج فرهنگ در مراکز علمی و آموزشی پرداخت و گفت: گام اول تعریف درست وحدت است زیرا گاهی در این جهت دچار افراط و تفریط می‌شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار