مدیرعامل سازمان ملی و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: کردستان از لحاظ تامین مسکن ملی جزو استان‌هایی است که وضعیت بحرانی دارد و برنامه‌ها خوب پیش نرفته است.

ارسلان مالکی امروز در جلسه شورای مسکن استان کردستان که به صورت  ویدیو کنفرانس در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان یکی از استان‌های بحرانی در زمینه ساخت و تامین زمین مسکن ملی است و طبق ارزیابی بحث تامین زمین طبق ارزیابی خوب پیشرفت نرفته است.

او با بیان اینکه در استان کردستان تعداد ثبت نامی‌ها و تایید نهایی شده از برنامه مشخص شده جلوتر است که این موضوع نگرانی ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد جمعیت از سمت شهر‌های کوچک به طرف شهر‌های بزرگ می‌رود.

مالکی با اشاره به اینکه مشکل تامین زمین در استان کردستان تقریبا همانند سال قبل گذشته بوده و تغییر در این روند ایجاد نشده، خاطر نشان کرد: دلیل عدم پیشرفت مسکن ملی و تامین زمین در استان کردستان باید بررسی و پیگیری شود.

او با اشاره به اینکه در شهر‌های بزرگ ثبت نام بیشتر برنامه جلو است و باید پالایش‌ها بررسی شود، اضافه کرد: قانون جهش مسکن نتیجه‌ای نداشته و این موضوع باید در تهران بررسی شود.

سرپرست سازمان ملی و مسکن وزارت راه و شهرسازی از آمادگی این سازمان برای تایید یک روزه مصوباتی که استان نهایی خواهد کرد، خبر داد.

مالکی افزود: تعیین تکلیف استفاده از اراضی سایر دستگاه در مسکن ملی استان مشخص شود.

او در ادامه اذعان کرد: مجوز خرید زمین با توجه به درآمد استان واگذار می‌شود و این آخرین مرحله از در بحث تامین زمین خواهد بود، لذا توافقات و مصوبات توسط استان صورت گیرد و از مشارکت خود مردم در ساخت و ساز مسکن استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.