مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: در سال جاری ۴۲ طرح ورزشی با احداث زمین چمن و کلاس درس تربیت بدنی همراه با تجهیزات ورزشی به ثمر رسید.

علی حجرگشت در آیین افتتاح زمین چمن شهید مفتح در حوزه آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج که همزمان با افتتاح ۵۵۰ طرح ورزشی از طرح شهید سلیمانی در مدارس کشور در قالب ویدئو کنفرانس با مقام عالی وزارت انجام شد، گفت: با همت وزارت آموزش و پرورش در قالب طرح شهید سلیمانی اجرای طرح های ورزشی در مدارس سرعت یافت و زیرساخت فضاهای ورزشی برای دانش آموزان بویژه در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار حاصل شد.

او افزود: درقبل از اجرای این طرح در شهرستان فردیس با جمعیت ۹۰ هزار دانش آموزحتی یک زمین چمن درون مدرسه ای نداشتیم اما به همت دولت و تلاش وزارتخانه در استان البرز فقط در سال جاری ۴۲ طرح انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: تا کنون ۲۷ زمین چمن مصنوعی در مدارس آماده سازی شده است و ۱۴ زمین باقی مانده است و به رغم تلاتم قیمت ها در بازار، تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل زمین های چمن تهیه شده است.

حجرگشت افزود: توسعه فضاهای ورزشی در مدارس موجب دوری دانش آموزان از فضای مجازی و سایر فضاهای آسیب زای دیگر می شود و همچنین افزایش ضریب سلامتی دانش آموزان را در پی دارد.

او گفت: امکانات، تجهیزات و فضاهای ورزشی برای دانش آموزان و حتی خانواده هاست که در استفاده از آن نباید نگاه سلیقه ای حاکم باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: طرح های ورزشی باقی مانده طرح شهید سلیمانی در استان البرز باید تا پایان سال تکمیل و برای استفاده دانش آموزان در سال ۱۴۰۲ آماده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.