صیادی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز البرز گفت: بعد از اعلام موضوع مسمومیت دانش آموزان دو دبیرستان در فردیس، بلافاصله همکاران اورژانس و واکنش سریع بهداشت ما به همراه ۷ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند.
او می گوید: اقدامات اولیه انجام شد و حال عمومی همه دانش آموزان خوب و سطح هوشیاریشان بین ۹۸ تا ۱۰۰ بود و شرایط پایداری داشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در واقع بیشتر استرس و اضطراب بین دانش آموزان ایجاد شده بود.
او میگوید: در نهایت برای اطمینان خاطر و انجام آزمایش؛ ۵۱ دانش آموز به بیمارستان کوثر و ۳۴ دانش آموز به بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی منتقل و از آنجا که حال عمومیشان خوب بود همگی مرخص شدند.
صیادی گفت: ۷ نفر دانش آموز خودشان مراجعه کرده بودند که حال عمومیشان خوب است و از چهار نفر مراجعه کننده به بیمارستان امام علی(ع) نیز دو نفر مرخص شدهاند.
او با بیان اين که هنوز از علت اصلی مسمومیت مطمئن نیستیم و موضوع در دست بررسی قرار دارد، میگوید: از آنجا که مسمومیت به طور جمعی اتفاق افتاده احتمالا با انتشار گاز انجام شده اما گاز سمی دارای علائم پوستی، مخاطی و ریوی است که این علائم در هیچ کدام از دانش آموزان وجود نداشت.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز در این گفت و گو گفت: از لحظات اولیه اعلام موضوع مسمومیت، عوامل درمانی فراخوانده شدند، مسئولان شهرستانی در محل مدارس حضور پیدا کردند و شورای امنیت در آن مدارس تشکیل شد.
او میگوید: از آنجا که این مورد در برخی نقاط دیگر کشور هم اتفاق افتاده بود، پیشبینی میشد در البرز نیز شاهد آن باشیم بنابراین آمادگی آن را داشتیم.
حجرگشت گفت: همه مسئولان ملی و استانی پیگیر موضوع هستند و اقدامات جدی تری نیز اعمال میشود، رفت و آمد افراد بیگانه به مدارس کنترل خواهد شد.
او میگوید: براساس سیاست کلان دولت، وزارت آموزش و پرورش و مسئولان استانی به سمت مجازی شدن مدارس نخواهیم رفت و آموزش به طور حضوری دنبال میشود، عدهای میخواهند تا سیستم آموزش ما را مختل کنند و دنبال بهانه هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: سلامت دانش آموزان برای ما مهم است و اولیا نگرانی در این خصوص نداشته باشند.
او میگوید: از اولیا درخواست میکنیم در شرایط این چنینی یاری رسان مدیران مدارس باشند و به حضور دانش آموزان در مدارس کمک کنند و نگرانی آنان نیز برای ما محترم و قابل درک است.