مدیر زراعت جهاد کشاورزی سازمان استان اصفهان گفت: با جریان یافتن زاینده رود حدود شش هزار هکتار مزارع شرق اصفهان زیر کشت گندم رفته است.

پیمان فیروزنیا مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره میزان کشت کشاورزان در زمان بازگشایی زاینده‌رود، گفت: بر اساس آمار، حدود شش هزار هکتار از مزارع شرق اصفهان، ورزنه، هرند و بخش‌هایی از کوهپایه با جریان یافتن زاینده رود زیر کشت گندم رفته و در بخش‌هایی هم کاشت گلرنگ آغاز شده که هنوز ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه با توجه به زمان بازگشایی آب، امکان کشت محصولاتی مانند گندم، جو و گلرنگ وجود داشت گفت: از آنجایی که پس از جریان یافتن آب در زاینده رود، بلافاصله بارندگی رخ داد تا حدودی در کشت غلات و آماده‌سازی زمین برای کشاورزانی که هنوز کشت را شروع نکرده بودند اختلال ایجاد شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: اکنون بعضی از کشاورزان با استفاده از رطوبت زمین گلرنگ کاشته اند که امیدواریم با توزیع آب در نوبت‌های بعدی این کشت به سرانجام برسد.

فیروزنیا با اشاره به تامین بذر و کود کافی برای کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق اصفهان، یادآور شد: اگر شرایط جوی مساعد بود، سطح زیرکشت بیشتر می‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.