همایش طرح دردانه دانشجویان در اراک به منظور تشویق فرزند آوری برگزار شد.

در مراسمی در دانشگاه اراک به منظور تشویق فرزند آوری از دانشجویانی که در سال ۱۴۰۱ دارای فرزند شده اند در قالب طرح دردانه دانشجویان تجلیل شد.

سعیدی، دبیر ستاد ازدواج دانشگاهیان استان مرکزی در این مراسم گفت: آیین تکریم زوج‌هایی که صاحب فرزند شده اند امروز در دانشگاه اراک برگزار شد و جوایزی نیز اهدا می‌شود البته در راستای پرداخت تسهیلات به این دانشجویان نیز با بانک‌های عامل مکاتباتی شده است.

سعیدی افزود: طبق پیش بینی صورت گرفته ۱۵۰ میلیون ریال برای هر زوج و افتتاح حساب پس انداز برای فرزند آن‌ها به مبلغ ۲ میلیون ریال و کارت هدیه ۱۰ میلیون ریالی برای مادر خانواده تهیه و تقدیم می‌شود.

او اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۸۵ زوج دانشجو در دانشگاه‌های استان ازدواج کرده و به مشهد مقدس اعزام شده و همچنین ۱۲۰ زوج دانشجو صاحب فرزند شده اند.

دبیر ستاد ازدواج دانشگاهیان استان مرکزی بیان کرد: جوانی جمعیت موضوع راهبردی قشر دانشگاهی است و با توجه به ابلاغ سند تسهیل و ترویج ازدواج دانشگاهی در شهریور ۱۴۰۱ برنامه‌های متنوعی در دانشگاه‌ها در این خصوص در حال اجرا است.

او ادامه داد: ازدواج دانشجویی تحت عنوان همسفر تا بهشت را یکی از این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: فرزندآوری دانشجویان تحت عنوان دردانه هم از دیگر برنامه‌ها در این راستا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار