حجت السلام وافی گفت: نرخ رشد جمعیت ایران در حال کاهش است.

حجت السلام وافی عضو حقیقی ستاد ملی جمعیت و نائب رئیس شورای راهبردی جمعیت حوزه‌های علمیه کشور در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی در شهر اراک با ابراز نگرانی از پایین بودن نرخ رشد جمعیت ایران مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

افزایش جمعیت از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و لازمه پویایی جامعه است و امسال دولت اعتبارات خوبی برای افزایش جمعیت در نظر گرفته است.

نرخ جمعیت به شدت پایین است و ایران در سال ۱۴۰۰ رتبه اول سرعت کاهش جمعیت را در جهان کسب کرد و این جای نگرانی جدی است.

ایران ظرفیت بیش از ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت را دارد و اگر تا سال ۱۴۰۵ زاد و ولد در کشور به ۱۰ میلیون و ۱۳۶ هزار برسد می‌توانیم بگوییم از تله جمعیتی خارج شدیم و آینده جمعیتی کشور تضمین می‌شود، ولی اگر چنین نشود باز جای نگرانی جدی است.

حجت السلام وافی در پایان گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد علاوه بر سونامی ناباروری در ۱۰ سال آینده اکنون بیش از ۱۳ میلیون جمعیت زنان مایل به فرزندآوری نیستند و باید چاره‌ای اندیشید.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم در این نشست با اشاره به اینکه با مدیرانی که تکالیف قانونی خود را در زمیه افزایش جمعیت ندیده بگیرند برخورد می‌شود و باید برنامه‌هایی برای روشنگری رد این زمینه بی مردم و مسئولین ایجاد شود.

لازم به ذکراست حجت الاسلام محمدمسلم وافی یزدی طلبه جوانی است که خود ۱۳ فرزند دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
بی پولی تورم مهریه اجرت المثل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
هزینه های درمان ناباروری هم خییییلی زیاده . ضمن اینکه کلینیک های ناباروری از این راه به درآمدهای میلیاردی در ماه می رسن و جیب زوج های نابارور هر روز خالی تر از قبل . کمکی هم که دولت میکنه یه کمک ناچیزه . من توی رویان پارسال به صورت آزاد نزدیک 25 میلیون تومن هزینه کردم و امسال همه اون هزینه ها رو دو برابر کردن و جالب اینکه هزینه های اضافه تری هم تحمیل می کنن . ما هم که اگه حرفی بزنیم و اعتراضی کنیم میگن برو یه جای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
آقای مسئول که پیام ما را هم نگاه نخواهی کرد خودتون میدونید چرا فرزند آوری کم شده ....زمان ما که درس میخوندیم نیاز اولیه جامعه چی بود .. ..خوراک . پوشاک .مسکن .....این سه تا اصل تبدیل میشه به سه چیز دیگه.. ذهن خوب...خواب خوب .ازدواج خوب .......دوباره این سه چیز تبدیل میشه به تربیت خوب .عشق خوب بچه خوب ...ولی اگه کار با در آمد خوب نباشه همش از بین میره کار که نباشه ذهن رو خراب میکنه خواب نداری و ووووووو...............در آمد کم . کرایه خانه سنگین . گرانی سر به فلک . .......... خدایا خیلی بزرگی