معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابجایی بیش از یک میلیون و ۷۷۸ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری از ابتدای سال تا کنون در استان خبرداد.

صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری بیش از یک میلیون و ۷۷۸ هزار نفر جابجای شده اند که از این تعداد یک میلیون و ۷۴ هزار نفر از این مسافران داخل استان و ۷۰۴ هزار نفر به خارج از استان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب شاهد رشد ۵۱ و ۵۰ درصدی بوده ایم.

او افزود: تعداد سفر‌های برون استانی نیز ۶۱ هزار و ۷۵۵ سفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال شاهد رشد ۱۱ درصدی بوده‌ایم.

حاجی صفری ادامه داد: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان طبس با تعداد ۸۰۱ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است و عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: هم اکنون تعداد هزار و ۴۶۳ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل بوده و تعداد ۲۶۷ دستگاه سواری کرایه، تعداد ۲۱۹ دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۷۶ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند.

او گفت: به منظور ارتقاء سطح خدمات به مسافرین، کاهش هزینه‌های سفر، کاهش سفر‌های داخل شهری، کاهش مخاطرات زیست محیطی، تسهیل در دسترسی به محل‌های صدور بلیت و عدم مراجعه حضوری به پایانه‌های مسافری و شرکت‌های حمل و نقل، امکان صدور بلیت اینترنتی از طریق وب سایت شرکت‌های حمل و نقل مسافر برای مقاصد درون و برون استانی فراهم شده است.

صفری اظهار کرد: علاوه بر آن نسبت به راه اندازی سامانه لیست انتظار مسافرین برای کلیه شرکت‌های حمل و نقل مسافر اتوبوسی استان اقدام شده است که در صورت افتتاح سرویس فوق العاده با ارسال پیامک اطلاع رسانی لازم به متقاضی سفرانجام خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفر‌ها در استان خواهد بود.

برچسب ها: مسافر ، راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار