دستگاه‌ها تمام ظرفیتشان را برای کاهش تصادفات جاده‌ای به کار گیرند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در طرح نوروزی امسال باید همه دستگاه‌های اجرایی ظرفیت شان را برای کاهش تلفات جانی و تصادفات جاده‌ای به کار گیرند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی امروز در کمیسیون ایمنی راه‌های استان گفت: راهداری، هلال احمر، پلیس راه و اورژانس مهمترین بخش‌های ستاد خدمات سفر هستند که باید با بسیج همه امکانات، سفری ایمن را برای مسافران نوروزی رقم بزنند.

او تأکید کرد: مهمترین برنامه دستگاه‌های خدمات رسان در طرح نوروزی باید روی کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای متمرکز باشد و چنانچه حادثه‌ای رخ داد می‌بایست سریع وارد عمل شوند.

هر دو روز یک فوتی در طرح نوروزی ۱۴۰۱

در طرح نوروزی ۱۴۰۱ که از ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در خراسان جنوبی اجرا شد ۱۱ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان خود را از دست دادند و ۲۷۳ نفر نیز مجروح شدند. رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در طرح نوروزی ۱۴۰۱ روزانه ۱۸ فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داد و در هر دو روز یک نفر فوت کرد و هر روز نیز ۱۴ نفر مجروح شدند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ رضایی افزود: شهرستان‌های طبس، نهبندان و قاین بیشترین تصادفات در طرح نوروزی ۱۴۰۱ را داشته اند و بیش از نیمی از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز در این نشست گفت: برای فرهنگسازی کاهش تصادفات، ۶ محور پرحادثه و ۱۰ نقطه حادثه خیز استان تا پایان هفته آشکار سازی و علائم هشداردهنده ترافیکی در آن‌ها نصب می‌شود.

جلال زاده افزود: امسال ۳۳ مجتمع خدماتی بین راهی و مجتمع‌های خدماتی امام رضا (ع) در استان آماده خدمات رسانی و اسکان مسافران نوروزی هستند و استراحتگاه‌های موقت بین راهی هم در مسیر‌های کویری و طولانی استان پیش بینی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.