مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: تاکنون برای ۸ هزار و ۱۱۷ نفر از معلمان هم‌استانی احکام رتبه‌بندی از رتبه یک تا رتبه ۵ صادر شده است.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در استان ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر معلم داریم که حدود ۹۰ درصد این معلمان یعنی ۱۴ هزار و ۹۴۳ نفر مشمول طرح نظام رتبه‌بندی شده‌اند.

وی از تأیید مدارک رتبه‌بندی ۱۱ هزار و ۳۳۲ نفر معلم قزوینی تا امروز خبر داد و گفت: بنابراین تاکنون مدارک رتبه‌بندی ۷۶ درصد از معلمان حائز شرایط رتبه‌بندی در استان قزوین به تأیید رسیده است و از این تعداد تاکنون برای ۸ هزار و ۱۱۷ نفر از معلمان هم‌استانی احکام رتبه‌بندی از رتبه یک تا رتبه پنج صادر شده است.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: انتظار ما از اعضای هیئت ممیزه رتبه‌بندی این است که نهایت دقت را در بررسی مدارک داشته باشند و با وجود اینکه وزارت‌خانه آموزش و پرورش مهلت ۱۰ روزه برای اعتراض در اختیار معلمان قرار داده، رتبه‌بندی معلمان باید با کمترین خطا صورت بگیرد و نباید اجازه دهیم که انرژی بیش از حدی از اداره‌کل و وزارت آموزش و پرورش در این حوزه تلف شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تا امروز ۷۲ درصد از افرادی که مدارک رتبه‌بندی آن‌ها تأیید شده، احکام خود را دریافت کرده‌اند، باید تلاش کنیم که حدود ۶ هزار و ۸۰۰ نفر از معلمان باقی‌مانده هم تا پایان هفته آینده مدارک خود را به تأیید رسانده و حکم رتبه‌بندی بگیرند. انتظار ما این است که نباید تأیید مدارک به هفته آخر سال کشیده شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به مشکلات برخی از معلمان پیش‌کسوت برای کار با سامانه رتبه‌بندی گفت: در همین راستا به همه مدیران آموزش و پرورش استان قزوین در ۱۴ ناحیه آموزشی استان قزوین دستور داده شده که حداکثر همکاری را با معلمان برای بارگزاری و تأیید مدارک داشته باشند.

سیاهکالی مرادی افزود: در این زمینه همچنین لازم است که با هماهنگی برخی مدارس هوشمند سطح استان قزوین در ساعات غیرکاری به معلمان برای بارگزاری و تأیید مدارک کمک کنند تا در سال آینده دیگر معلمی که رتبه‌بندی نشده باشد، در استان قزوین نداشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.